Come play with me!

Hejsan kissekatter! Vad händer? Vad gör ni? Är det fest? Klart det är fest!

Eller, inte här då. Ska ju spela fotboll imorgon, så det blir inget partande ikväll, plus att jag är sjukligt trött.

I torsdags drog jag direkt efter träningen iväg till Lina i Eskilstuna, för att spendera lite quality-time med henne igår. Sagt och gjort åkte jag iväg, höll bra tempo och tänkte att jag säkert är framme redan till halv elva (tio i elva enligt Eniro, men fuck that). Vad hände då, strax efter Stockholm? Jo, kö! En lång jävla sådan också, eftersom två fält med bilar var tvungna att åka genom en spärr stor nog för en bil, men ändå! Fucking kvart över tio en torsdag kväll. Är det så många som ska till Södertälje då? Tydligen... Var ju tvungen att föreviga kön.


Så vackert! Eller snarare irriterande. Nåja, kom ju fram till slut, efter runt 20 minuter i kö. Vi hann inte göra speciellt mycket, innan vi kollade på CSI i sängen och somnade.

Dagen efter slappade vi mest, kollade på TV, var ute och rökte, och kollade på film. Jag kan med stolthet i rösten säga att jag nu har sett både The Shining och Twilight. Den första måste man ju ha sett, men jag måste säga att det enda som gjorde filmen bra var Jack Nicholson (sjukt sarkastisk filmen igenom), i övrigt var den ju så där. Visst, riktigt psykologisk och så, men aldrig skrämmande och mest "sjuttiotalig". Nåja, jag kan ju i alla fall säga att jag sett den. Twilight var väl ungefär som väntat, varken bra eller dålig, men inget jag känner något behov av att se igen.

Åkte i alla fall hem igår och kom en strax efter tolv, satt vid datorn, gick och la mig, upp idag för att jobba och nu sitter jag här. Var sjukt trött i slutet på arbetspasset av någon anledning, gick och verkligen tokgäspade, så där mycket att man tror att käken ska hoppa ur led.

Sitter med lastfm och försöker hitta lite ny musik, och det har gett resultat! Sundowner (sångaren i The Lawrence Arms) som gjort en soloplatta, en ackustisk sådan. Lät riktigt bra, så den testar vi.

Nu är det tagga inför bänknötande på matchen imorgon.

Toodles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0