Nej men, jag hade ju kul i alla fall

Ja herregud, vad kan man säga om helgens utgång? Kaosartad avslutning, som sig bör?

Inledningsvis tog jag mig ut till Roslagsbro för att kolla på första träningsmatchen för säsongen, vilket så klart var kull, men jag hade ju gärna varit med och spelat. Nu blev det inte så på grund av halsen, något jag kanske borde kolla upp? Men det blir ju bättre och bättre för var dag som går, så vi får se. Jag kommer nog träna som vanligt nu i veckan i vilket fall som helst, blir det skit så blir det.

Senare på dagen hämtade jag i alla fall Camilla på jobbet, vi hämtade lite kinamat, och åkte hem till mig och frossade. Sen började drickandet, och ytterligare lite senare tog vi en taxi till busstationen för resa till storstaden. Det barkade åt en ren OKQ8-utgång, även om det bara var jag och Camilla som jobbade i Norrtälje. Det var en som fick känna sig utanför, som jobbade som mäklare, tror jag det var.

Hur som helst möttes vi upp vid Medborgarplatsen, och tog oss till Götgatan och traskade runt. Vi tog lite dricka på en bra, och kollade på shlagerfinalen (säg en bar som inte hade minst en TV påslagen för ändamålet), för att sedan bege oss till Underbara Bar, som verkade bli slutstationen för kvällen. Riktigt trevlig lokal måste jag säga, och jag hade satan kul. Förutom Camilla var det en till tjej med (från Borlänge hon med, så klart), en tjej som är mycket intressant. Tog Kristofer till vara på möjligheten? Neeeehheheheej... Någon gång vid... 1? Gick jag på toaletten, för att bli... Omhändertagen är väl det bästa ordet... Av en vakt, fick min jacka och utkörd. Jag var lite påverkad, kan vi säga. Instinktivt tog jag upp telefonen och ringde... Inte Camilla, nej nej, utan till Jaeger, som fick lyssna på osammanhängande lilla jag.

Efter samtalet har jag ingen minnesbild förren jag kliver på tunnelbanevagnen på vad jag tror är Medborgarplatsen (känns mest logiskt, även om jag inte vet hur jag hittade dit), direkt innanför dörren spyr jag fint på golvet, hinner ut innan dörrarna stängs, upp... Någonstans... Fixar en taxi som kör mig till Tekniska, möter som i ett trollslag Camilla som kliver ur sin taxi, strax innan sista bussen hem kom. Minneslucka. Sitter på stationen i Norrtälje och huttrar till att Oskar kommer och skjutsar hem mig och sedan Camilla.

Söndag. Den värsta bakfyllan någonsin. Faktiskt. Var fortfarande orolig i magen när jag gick och la mig. Försökte göra en matpaj till middag, vilket gick jättebra. Förutom att den fortfarande var rinning inuti trots att den varit inne i ugnen tillräckligt länge, var gyllenbrun på ovansida och lossnat från formen. Min ugn suger, helt enkelt.

Anyway, slapp dag idag, jobba imorgon, och träna. Det blir bra skit, nu kommer det fan ta lång tid innan jag dricker igen. Hela två veckor, sen är det fest med jobbet. Hua.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0