Customer service, please

Ja helvete vilken dag det har varit idag... Skönt som fan att den är över!

Det började med att telefonen ringde runt 06.20 när jag var på jobbet, jag kollade om numret tillhörde hon jag skulle jobba med, vilket det gjorde. Jag svarade, och fick veta att hon inte skulle dyka upp, eftersom hon hade migrän. Party party. Så jag ringde till Camilla som kunde börja så fort hon kom, men eftersom hon bor cirka 30 min bilfärd ifrån, var det ju ett tag till att hon skulle komma. Fram till dess jobbade jag alltså ensam, vilket dock gick bra, eftersom det inte var alltför mycket kunder, och jag fick faktiskt det mesta gjort.

Sen kom i alla fall Camilla, och i den svängen började jag försöka få tag på någon som ville jobba över dagen, men jag fick bara tag på Andreas som eventuellt kunde jobba två timmar, för att jag och Camilla skulle kunna äta. Detta sket sig dock, men i samma stund ringde Anna upp, och hon kunde jobba ett tag, i alla fall.

Runt 10-tiden var det så en kund som tvättade bilen. Han kom in efter ett tag och behövde hjälp med något som inte funkade, tror jag. Camilla gick ut, och jag fick veta sen att kunden hade backat bilen, men att Camilla sagt åt honom att köra klart programmet. En minut senare stormar kunden in i butiken och ropar att vi måste stanna tvätten för att den krossat hans bakruta. Med en hög suck inombords gick jag ut i tvätten, och mycket riktigt är det ett prydligt hål i kundens bakruta. I samma sekund hör jag ett "jävla gubbjävel!" bakom mig, följt av ett "dra åt helvete!" och lagerdörren som smälls igen och en fly förbannad kund som kommer in i hallen. Jag försöker stanna tvätten, lyckas med det, och forslar kunden till GDS-hallen för att göra rent bilen, vars bagageutrymme är fullt med glassplitter. Kunden är fortfarande ordentligt förbannad, och följer efter Camilla (som kom ut för att se hur det gick, men var tvungen att gå in i butiken igen eftersom det kom kunder) in i butiken, där de utbyter lite "ord" (vilket jag inte hör, eftersom jag håller på med bilen). Efter detta verkade dock kunden lugnat ner sig lite, och när jag går in för att hämta dammsugaren tar Camilla över och de reder ut det hela, och kunden åker till glaslagaren.

ALLTID när vi bara är två, ALLTID! Fan kan inte sånt hända när vi är bättre bemannade? Drygt!

Mycket spännande dag, med andra ord, men nu är arbetsdelen över. Om cirka två timmar drar jag till föräldrarna för mat och pepparkaksbak, vilket ska bli mysigt. Sen åker jag därifrån till träningen, vilket jag för en gångs skull hoppas blir ganska lugn, eftersom jag knappast känner mig taggad att träna fullt idag.

Ujujuj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0