Här är jag!

Uppdatering, update, aggiornamento, αναπροσαρμογή!

Jag har haft dambesök, nämligen Sofie, hos mig igår och idag. Det har varit mycket trevligt, måste jag säga, och jag ser fram emot att vi träffas igen. Jag fick bjuda på en av mina kulinariska specialitéer, nämligen Saffranslax, för första gången med ris, och det blev jättebra. Blev till och med lite över till mig, kanske imorgon? Vi kollade lite på TV, kollade lite på film, pratade lite och hade det allmänt mysigt. Det tråkiga var att vi skulle kolla på en film, som jag trodde hette The List (eller, den heter det, men har ett annat namn egentligen), och jag trodde att jag hade laddat ner rätt version. Jag hade dock tydligen laddat ner en ett år gammal film med samma namn, så vi blev konfunderade när vi kollade på den. Den vi kollade på var inte bra alls, faktiskt. Sen kollade vi på Lucky Number Slevin, som var bra, men jag blev lite för trött på slutet och nickade till några gånger. Jag lyckades dock greppa vad filmen handlade om, trots alla svängningar i storyn.

Idag var det så jobb, och det var ett av de jobbigaste passen i år. Jag har ont i praktik hela kroppen, och jag vet inte varför. Mest har det gjort ont i ryggen, men även i armarna och benen. En teori är att jag har vant mig så mycket vid att sova ensam, att det blir konstigt när jag sover med någon. Hur som ska jag försöka få till en schysst natts sömn inatt, med lite tur.

Så nu ska jag dricka upp min julmust (Nygårda, inte Apotekarnes eftersom Coop bara hade light, och så desperat efter Apotekarnes är jag inte), lägga mig i sängen och läsa lite Alighieri. Jag hittade en lista på Internet med 1001 böcker man ska ha läst innan man dör, mestadels noveller. Jag märkte att jag läst 5-6 av dessa. Nu ska jag börja en läsexodus! Efter att jag läst Den Gudomliga Komedin (som så klart inte är med på listan) samt boken jag fick av föräldrarna i julklapp (Världens Mått, finns inte på listan heller), ska jag börja nerifrån (böcker från innan 1700-talet) med Aesops Fabler som första bok.

Som avslutning av den här uppdateringen blir det lite musik:



Fight For Your Life, av Pennywise, en grymt bra låt. Snabb, härligt, underbar. ALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0