Time to party

Mycket spännande dag på jobbet idag, eller, åtminstone när jag slutade mitt pass (när annars). Fram till cirka 14.10 var allt lugnt, jag och Thomas skulle gå igenom beställning inför nästa år (6 månader i förväg, wihoo), och det innan 14.20. Vad händer när vi kommit ungefär en femtedel på väg? Brandlarmet går. Vi börjar leta efter orsaken, men hittar inget, och det går inte att larma av, så det tjuter lite här och där. Vi utrymmer butiken på folk och fortsätter leta. Efter tag tröttnar Thomas och släpper in kunderna igen, cirka 30 minuter senare kommer en nisse från Bravida och tillsammans med Thomas hittar han orsaken, nämligen vattenläckage i pumprummet till automattvätten, där det tydligen blivit översvämning.

Ganska ironiskt, faktiskt. Brandlarmet utlöstes av vatten. Men men, jag kom iväg strax efter tre, så mycket älskar jag mitt jobb, liksom.

Annars har dagen gått smidigt, mest för att jag jobbade med Camilla. Då blir åtminstone saker gjorda, när jag jobbade med Lise igår blev fan inte mycket gjort, mest på grund av alla småpauser hon lyckas ta.

Nu ska jag piffa till mig inför kvällen och på börja drickandet. Tjohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0