City lights like rain, dance and explode

Hemkommen, efter en slapp dag på jobbet. Det mest spännande som hände, var väl det som hände precis när jag började. En av våra lyftar pajjade, men en bil på den. Som tur var var det inget som föll i backen, utan snarare var det så att bilen satt fast, eftersom den vajer som hjälper till att frigöra säkerhetstspärrarna gått av. Jag och kunden försökte inledningsvis att lista ut hur vi skulle få ned den, och fick faktiskt ned den ungefär en halv meter. Dock inte mer. Efter lite konsultation med stationschefen ringde jag Assistancekåren, och då kom det en kille som tillsammans med kunden pulade med lyften, medan jag stod på och kände mig onödig. Så jag gick in i stället. Efter ett tag kom killen från Assistancekåren in och sa att de löst problemet. Det tog väl kanske minst en timma från att jag och kunden först börjat fixa med den.

Annars var ju tanken att jag skulle bygga om en av de större hyllsektionerna vi har i butiken, men efter lite övervägande insåg jag att det inte skulle bli nåt bra, eftersom vissa artiklar som skulle vara med har utgått, samt att vissa artikelnummer inte stämde. Så jag hoppade det. Det mest intressanta jag gjorde var istället att bygga ihop pocketställ och fylla dem med pocketar. Så nu är det fixat, vilket i och för sig är bra. Annars har jag pratat med Marc om ditten och datten, haft besök av Robinson-Anna, och slappat i största allmänhet.

Imorgon blir det nog dock lite mer action, eftersom Marc och jag inte gjorde vissa grejjer som skulle göras, så vi får ta det då.

I övrigt en ganska skön dag faktiskt, och nu sitter jag och lyssnar på lite gammal hederlig A.F.I. (eller, gammal och gammal, det är ju det senaste albumet). Fint grejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0