Jag är en duktig liten myra

Alltid lika fint att jobba över 1 timma och 10 minuter, men varför inte. Jag har ju inte mycket att komma hem till, så då kan jag lika gärna göra viktiga saker på jobbet. Jag och chefen satte oss och gick igenom beställning inför sommaren 2009, för ja, vi gör det redan nu. Fast så gör nog de flesta företag, så vi är nog inte unika. Det blev lite grillar, lite madrasser, lite bollar, lite stolar och sådant fint. Det blir nog bra skit, tror jag.

Annars var det ju en jävligt dryg natt. Jag var ju trots allt ute och joggade igår kväll, vilket så klart fick till effekt att jag var grymt pigg i huvudet, men trött i kroppen, när jag gick och la mig. Så jag låg och vred och vände mig i kanske 1½-2 timmar innan jag somnade. Och sen ordentligt trött när jag vaknade. Så klart. Drygt var det i alla fall.

Sen var jag duktig, som alltid, på jobbet, och fixade och donade med saker och ting, bland annat att styra upp postenutbildningen för de nya nästa vecka, och det verkar ju faktiskt lösa sig så att alla kan gå på den.

Nu, dags för musik! Svensk sådan, och det är Raised Fist som står på tapeten. En av anledningarna till att jag hellre hade åkt till Hultsfred i somras, men men, man kan ju inte alltid få allt. Huvudattraktionen från senaste albumet är låten Killing It, som kanske inte har den längsta texten, men en grymt skön refräng.


Helt underbar skön låt, med ett nästan lite poppigt sound. Digga! resten av albumet är kanske inte riktigt lika bra, men det finns helt klart godbitar i övrigt.

Just nu sitter jag annars och lyssnar på Still Remains, som nästan låter som den musik jag kommer att börja producera i en nära framtid. Så jag kanske ska få lite inspiration där, och så får jag ju veta vad jag ska göra bättre. Som det känns nu är det ju refrängerna som är det svåra, men det visste jag ju redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0