Jag vill ha pengar NU!

Ja, jag var och handlade för ett litet tag sedan, eftersom jag inte kände för makaroner och falukorv idag igen. Såg då att Findus säljer årets sorgligaste produkt i år igen. Nämligen färdigrätten Jultallrik. Man undrar ju verkligen vem som faktiskt äter den, men osökt går ju tanken till alla stackare som inte har någon att äta med, och som då nöjer sig med just en sån rätt i vintermörkret. Deprimerande, är vad det är. Jag tycker Findus borde plocka bort den rätten, oavsett om den faktiskt är god eller inte.

Jag köpte dock en fiskgratäng, eftersom det var länge sen jag åt en, och det är ju faktiskt riktigt gott. Sen råkade jag köpa "fel" hushållspapper. Tänkte ju köpa budgetvariant, utan att köpa storpack, och trodde jag hittade rätt. Märkte dock när jag packade att jag köpt Änglamark, som ju är nåt av det dyraste som finns. Nåja, det kommer räcka ett bra tag, så det är nog ingen större fara.

Snygg reklam då... I Mildas reklam visar det tydligen sig att man bidrar till barnen i Kenya och deras tillgång till mat. Det roliga var att när damen som pratade sa ju Kenyas barn, var den vitaste ungen någonsin i rutan. De borde nog ändra så att det visuella speglar vad som sägs.

Jag fick också lönespecifikationen idag, och allt ser ut att stå rätt till. Nu blir det dock fattiglappslevande ett tag framöver, även om jag skippar avbetalningen till föräldrarna till den här månaden. De kommande två månaderna kommer jag dock få schyssta löner (jag kommer att ha jobbat tre helger i November, samt fyra storhelgsdagar i December), så det ser jag fram emot. Mycket. Det kan vara så att jag har mycket pengar i slutet av janurai, men orka vänta så länge. Ge mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0