Krönika om modebloggare

Modebloggare


Jag skulle ju egentligen ha skrivit om modebloggare, som en fortsättning på mitt tidigare inlägg om mode, men kom på att jag dels inte vet tillräckligt mycket om Blondinbella, Kenza eller någon annan av damerna som skriver om mode. Det kommer helt enkelt att bli samma bash som innan, eftersom min inställning helt klart spiller över på dem som faktiskt lyckas tjäna pengar på att berätta för andra hur de ska klä sig och se ut. Jag vill helt enkelt inte se hur dessa människor ser ut för tillfället, det är faktiskt helt ointressant.


Jag kan dock medge, det är svårt för mig att effektivt kritisera kvinnliga modebloggare, eftersom de uppenbart inte vänder sig till mig, utan den mer tacksamma skaran av förvirrade unga tjejer som inte vet bättre. När det borde vara självklart att lyssna på vad man själv vill med sitt liv, är det tydligen enklare att lyssna på någon annan. Men vem vet, om jag skulle börja läsa en modeblogg skriven av en man med klädstil som är snarlik något jag skulle kunna tänka mig att ha på mig, kanske jag också inom kort blir en hjärnlös zombie som slaviskt följer varje nyck och förändring.


I grund och botten är jag dock vaksamt inställd till modebloggare. Eftersom jag, som tidigare sagt (ett flertal gånger), anser att var och en borde bestämma sitt eget mode, blir modebloggare advokater för en masspsykos som är extremt osexig.


Min avslutning får väl bli citatet: "Ingen vill veta var du köpt din tröja". Mycket sant, faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0