Snö, fuck you

För att få det sagt. JAG HATAR SNÖ! Och vi har massvis med snö i Norrtälje, vilket ju inte kan ha undgått många, i och med mediebevakningen. Helt sanslöst faktiskt, tror det är upp i över 60 cm nu, och det slutar fan inte att snöa heller. I och med snön hade jag en mycket spännande dag på jobbet.

Det började med att jag fick skotta fram min bil, igen, eftersom min idiotgranne hade skottat över snö bakom min bil. Tack så mycket, liksom. Jag behövde dock inte skotta så mycket, förutom själva bilen som jag inte orkat skotta helt igår. Jag råkade dock repa den hyfsat mycket, vilket kanske inte var så smart, men det skiter jag i, så här i efterhand. Jag kom i alla fall iväg, och kunde ställa in bilen i GDS-hallen på jobbet, så att den fick bli fin. Sen jobbades det på, allt flöt på som vanligt. Sen vid nio, hjälpte jag en kund att skotta fram ett släp (jag hatar att skotta, vid det här laget), och i samband med det kom verkstadsnissarna ut och frågade om jag kunde stänga av larmet. Larmet? Tänkte jag. Gick in i verkstaden, som tjöt som fan, och allt var nedsläckt. Så jag stängde av alarmet, och märker att hela butken är helt mörk. Går ut och kollar så att kunden med släpet kom iväg, och sedan fick jag veta att vi hade strömavbrott, och det rätt ordentligt.

Faktiskt så ordentligt så det tog ca 50 min innan strömmen kom tillbaka. Vad inser vi då? Jo, att stationsdatorn har packat ihop, och vi har ingen back-up. Sweet. Var tvungna att ringa efter en ny, som kom runt ett. Så inga pumpar och inga kassor fram till att jag slutade 13.50, vilket ju alla kunder tyckte var underbart. Så jag har gått runt i en nedsläckt butik och plockat varor och lite annat, mycket roligt.

Spännande spännande... Ujuj, nu ska jag försöka ta tag i att städa lite, innan Erika kommer, så att det ser något sånär presentabelt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0