Vegas baby!

Jag sitter och lyssnar på Glasvegas, eftersom jag läste en recension av en av deras spelningar i Aftonbladet. Han som skrev den tyckte, precis som jag läst förut, att det är ett grymt bra band, med bland underbara refränger. Så jag laddade för någon månad sedan ner deras debutalbum för att lyssna. Och jag kan med ärlighet säga att jag inte är det minsta övertygad. Det låter som en sämre kopia av The Killers, en mycket mer mainstreamad kopia. Och då tycker jag knappt ens att The Killers är bra, förutom då Guitar Hero 3-låten When You Were Young. Så jag vet inte, någon får jättegärna poängtera storheten hos Glasvegas, men efter fyra låtar har jag hört samma mediokra musik fyra gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0