Norrtälje är alldeles för... dumt?

YES! Klarade min första besiktning ever utan anmärkning. I alla fall inte på papper, men besiktningsmannen sa att bromsarna var i värsta laget, vilket jag ju visste. Så nu har jag beställt nya på jobbet idag som då kommer imorgon, så får våra fina verkstadsnissar fixa det åt mig. Och nej, jag kan inte hålla mig borta från jobbet, men så är det när man är arbetsskadad... Jag var i och för sig och tankade, eftersom det är relativt billigt just nu, men sen kunde jag ju inte hålla mig från att gå in och fixa lite med min lön samt prata med chefen om massa grejjer. Bland annat en spännande händelse som inträffade i lördags:

Två tjejer kommer in i butiken strax efter nio, och säger att de behöver låna domkraft och fälgkors eftersom de har problem med en bil. Jag meddelar, så trevligt jag kan (jävligt trevligt, ska ni veta), att vi har domkraft, men inte fälgkors till utlåning. En tjejen säger än en gång att de behöver låna fälgkors, varpå jag meddelar att vi har fälgkors till försäljning. Tjejerna verkar inte veta vad de vill, men lånar domkraften.
En av de två, plus en ny tjej kommer tillbaka med domkraften ungefär 20 minuter senare. Den nya tjejen säger att de verkligen behöver låna ett fälgkors. Jag muttrar för mig själv och undrar om det är något fel på min röst eftersom de inte verkar fatta vad jag säger. Upprepar mig själv att vi inte har fälgkors till utlåning men till försäljning. Den nya tjejen frågar vad det skulle kosta att låna ett fälgkors. Förbannar allt tyst för mig själv, samtidigt som jag går och hämtar ett fälgkors på hyllan. Berättar priset för tjejerna, 57,50, den nya frågar om inte 50 räcker eftersom det var vad de hade på sig. Jag säger nej, så klart, eftersom det kostar 57,50. Tjejerna muttrar och går iväg för att hämta mer pengar.
De kommer tillbaka, betalar fälgkorset, varpå den nya frågar om de behöver lämna tillbaka fälgkorset. Vid det här laget undrar jag vad fan de har rökt på eftersom de inte verkar fatta konceptet med att OKQ8 är en butik som säljer varor. Säger i alla fall att de inte behöver det, varpå de lyser upp eftersom polletten verkar ha trillat ner, och den nya säger att det var ju bra, då kan man ju ha den i framtiden också. Jag nickar, och tackar gud för att de troligtvis inte kommer tillbaka mer.
Precis när vi stängt kommer det en kille och frågar efter mig, jag hade gått iväg så det var Camilla som pratade med honom, och hon trodde att det var någon jag kände. Kommer ut till nattluckan där han står, och han säger "Tack för att vi fick låna ett fälgkors", varpå jag är nära att säga ingen fara, men kommer på mig själv. Sen fortsätter killen med att säga att det var jävligt dålig stil att vi inte gjorde det, varpå jag, nästan desperat, försöker förklara (för döva öron) att VI INTE LÅNAR UT FÄLGKORS! Han tycker att det borde vi kanske börja göra, för de grejjer som han behövde fälgkorset för att fixa kostade ju flera hundra. Tror att det var en volvoraggare (så klart), så mycket mer kan man ju inte förvänta sig.

Aaaaah! Det finns såna jävla kompletta idioter i Norrtälje, så det är inte sant. Kan inte de bespara mig sina åsikter i framtiden? Och inse att OKQ8 faktiskt försöker tjäna lite pengar på sin verksamhet genom att sälja varor? Eller går de in på Elgiganten och frågor om de kan få låna en kamera för att de ska ta lite bilder? Cheesus.

Nu väntar jag i alla fall på att det ska bli klockan för tvättning, sen ska jag nog fan göra tacos idag. Det ska bli najs, känner för att laga lite ordentlig mat för en gångs skull.

Kommentarer
Postat av: Tessie

Ja du, de finns IDIOTER till allt verkligen.. haha..

2008-10-20 @ 20:08:01
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0