Oj oj oj, news update!

Uppdateringen av kvällens händelser börjar som följer:

Lördag 4/10:

Vaknar efter nattens bestyr (krogen) med den vanliga magonten. Fick dock i mig panpizza efter krogen, så det var åtminstone lite bättre. Massa ångest för all skit jag spridit på internet efter att jag kom hem (som fortfarande orsakar ångest) och beredde mig för att tvätta. Farsan kommer över och planterar blommorna, och det kommer nog bli skitbra (och snyggt). Vi bestämmer att dom kommer runt halv tre för infart till Stockholm och båten till Finland.
Tvättningen gick hyfsat bra, med den liiiiilla lilla nackdelen att det jävla torkskåpet inte hade någon värme. Jag blev tvingad att lägga in alla saker i torktumlaren, saker som inte ska ligga där i vanliga fall. Vid halv tre kommer sen farsan och ringer på. Vem sitter fortfarande i t-shirt och mjukisbyxor med kläder i tvätten? Kristofer! Så klart. Raskt till tvättstugan, hämta tvätten (sket i att rengöra filtret... HAHA!!!), tillbaka till lägenheten (där farsan, av någon anledningen, sköljt min disk), plocka ihop ombyte, plocka ihop grejjer eftersom jag inte duschat och skulle göra det på båten, samt ilfart till bilen. Ungefär.
Vi kom dock safe and sound fram till fartyget, i god tid, så det var ingen större fara på taket.
I övrigt var min sinnestämning under dagen tämligen god, men på kvällen sket sig allt. Alldeles för mycket tankar på Emma och andra saker, gjorde att mina tidigare tanke att festa till det, ändrades till näranog gråt på väg tillbaka till hytten vid 21.30. Som tur är fanns det tidningar där som jag kunde läsa, vilket fick mig att sluta tänka dumma tanker.

Söndag 5/10:

Efter inte alltför mycket sömn under natten, av olika anledningar, steg vi upp för att käka frukost. Jag var dock inte särskilt hungrig eftersom jag åt ordentligt mycket på buffén kvällen innan. Vi blev sedan hämtade av morbror, och forlsade till deras hus. Vi var ju dagens överraskning åt min kusin (som fyllde 40 år, vilket var varför vi var där), och det lyckades helt klart. Han blev både förvånad och glad över vår närvaro. Sedan förflöt dagen som den brukar när vi är hos släktingarna i Finland, nämligen låååååångsamt. Dock fick vi god mat, och jag drack lite vin för omväxlingens skull.
Innan vi skulle åka tyckte min morbror att jag skulle betala taxin (eftersom ingen kunde köra på grund av alkoholen), och trycke 100 euro i min hand. Katching! Taxin kostade sedan 31,70 euro, vilket gav mig 65 euro, eftersom jag tippade taxichaffisen mellanskillnaden. Och vips! Så hade spriten jag tänkt köpa blivit betald. Så. Jävla. Nice.
Söndagskvällen blev helt klart mer lyckad än lördagkvällen, och jag var på ganska gott humör mest hela tiden. Det verkar vara så när jag inte kontaktat Emma på ett tag... Kanske ligger något i det? Jag spelade på maskiner, drack Smirnoff Ice, kollade på människorna som dansade till käck schlagermusik, spelade lite black jack (vilket gick bra i början, för att sedan totalt bomba, så klart). Gick och la mig vid 23.30, vilket kändes bättre.

Måndag 6/10:

Tanken var att båten skulle anlägga vid 9.40 i Stockholm, jag skulle åka hem och vara hemma innan 11.30, hämta Emma i Kapellskär så att hon kunde hämta grejjer hos mig, för att sedan åka till jobbet vid 14.50. HA! Fucking HA! Eftersom det stormade ganska ordentligt på hemresan, var fartyget försenat. Inte nån halvtimme eller så, nej, fyra timmar! Yay! Vi fick i alla fall lunchen gratis, vilket var trevligt. Men det innebar att jag inte kunde hämta Emma så hon fick åka hem, samt att jag blev försenad till jobbet. Inte riktigt som planerat, va?

I övrigt var det väl en lyckad helg, trots allt.

Idag har jag jobbat, och varit duktig. Har planer på att dra ut och jogga lite idag, eftersom det känns som att det är dags att ta tag i den delen av mitt liv igen. Innan det blir det pasta och köttfärssås, men så klart köpte jag fel köttfärssås, men det får väl funka ändå.

Jag fick också mina RAM-minnen sålde, så där fick jag 300 kr extra i kassan, inte helt fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0