Omgshrooms

Fan, ibland skrämmer jag mig själv, så bra är jag. Har precis kollat klart på rysaren Shrooms. Den verkade ju lite småintressant, så jag laddade ner den.

Filmen handlar om sex personer (fem amerikaner och en irländare) som, i de irländska skogarna, ska dricka svampte, gjort på magiska svampar. Något som tydligen = the shit. Irländaren är så klart den som har rutinen och vet vilka svampar som är bra, och vilka som är mindre bra. En av personerna är en tjej (vi kan kalla henne huvudrollen), som tydligen har en grej för just irländaren eftersom de spenderade föregående sommaren tillsammans, en lite sommarflirt med andra ord. Hon är inte riktigt inne på svampgrejjen, men när de letar efter svamparna, beslutar hon ensam att äta en av dem. Så klart väljer hon en av de svamparna som irländaren innan förklarat kan ha dödlig utgång vid förtäring, information som tjejen inte hörde. Hon får världens trip, spasmer inkluderade. Dock "klarar" hon sig utan att dö, och alla sex förbered sig för den första natten.

Runt lägerelden berättar irländaren en historia om området, där det bland annat ligger ett övergivet hus, som tidigare inhuserat unga kriminella. Han bakar in lite andra kusligheter, som senare ligger till grund för vad som händer i filmen. Folk börjar dö, och tjejen som käkade svampen tidigare börjar se saker, både sånt som har hänt och sånt som kommer att hända. Spännande!

I alla fall, ett tag in i filmen insåg jag, eller nåt, att filmen egentligen inte kunde sluta på annat än två möjliga sätt. Det första, och tråkigaste, skulle varit att tjejen vaknar på ett sjukhus, eftersom hon blev så pass dålig av svampen, och att hon har inbillat sig allting. Det andra sättet är att det var hon som dödade alla i och med historien som irländaren berättade. Jag tänker inte avslöja slutet, om det nu är någon som vill se filmen, men jag är bra på att lista ut slut, så mycket kan jag säga.

Filmen var väl ingen höjdare, och producenten hade helt klart vunnit på att göra den ännu psykologisk än den var, nu blev det mest blasé. Den får 2/5, för det fanns ändå lite intressanta scener, som den talande kon, till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0