Recensiontime!

Så där ja, då har man satt sig tillrätta i stolen, käkat lite sallad, druckit lite cola, och snackat med lite människor. Har letat efter ny musik att ladda ner på last.fm. Inte alltför mycket bra, men har nu fixat lite Killswitch Engage, som faktiskt är bra. Har inte lyssnat på dom innan, men det funkar riktigt bra. Laddat upp lite bilder på bilddagboken (ego-bilder, väldigt o-Kristofer), vilket ju börjar bli en vana, nu när man inte har så mycket att göra eftersom de flesta spel jag spelat tidigare blivit tråkiga.

Tänkte nu prata lite om The Living Ends nya album, White Noise (ja, jag sa ju att jag skulle det!).

Det är ett mycket bra album, helt klart i stil med tidigare alster, men tillräckligt fräscht för att inte vara tråkigt. Det finns många bra spår, både lugna och med tempo, och alla har Living Ends karakteristiska simplistiska skicklighet i riffen, och deras helt klart egna stil/genre. Första gången jag hörde första spåret, How Do We Know, tänkte jag på en gång att "den här skulle vara grym i Guitar Hero", vilket bara visar hur skadad man blir av att spela det spelet. Men faktum kvarstår, den skulle passa riktigt bra där.

Alla spår är kanske inte av samma höga kvalité som How Do We Know, White Noise, Loaded Gun och Kid, men albumet har klart en hög lägstanivå. Loaded Gun har ett grymt snyggt gitarrparti, nästan lite inspirerat av fiol. Vackert!

Betyget blir 4/5, men femman är inte långt bort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0