Härlig dag

Det blev allt en fin dag idag, ledig som jag var efter sju arbetspass i rad. Jag började dagen med att ta mig till Miller's för att byta ut en av tröjorna jag fick av Martin till en mindre storlek. Martin själv kunde tyvärr inte komma eftersom det hade kört ihop sig lite på jobbet, men det snälla flickorna i affären gick med på att jag fick byta utan kvitto (och de "kände igen" mig direkt när jag kom innanför dörren). Tyvärr hade de inte några exemplar kvar av den tröjan, så jag fick välja en annan, och fastnade för den här:


Det är relativt mycket pärlor och grejjer på den, vilket är mycket snyggt. Den fanns i en brun och en mörkare grå variant, men jag tyckte den här helt klart var snyggast (och i rätt storlek, så klart).

Efter det tog jag mig till Gamla Stan och A'n'T för att visa upp tatueringarna för Kalle. Han höll med om att det var lite blek närmast handlederna, men det var tydligen inget ovanligt (även hans egna tatueringar på samma ställe var sådana), men jag ska få det ifyllt när det har läkt. Troligtvis i slutet av sommaren när jag ska göra nästa gäng med tatueringar, som jag visade lite inspiration till för Kalle idag. Det blir två gitarrer (som tidigare nämnt), en på varje arm, som senare ska övergå i en tatuernig över bröstet. Har lite funderingar på vad jag verkligen vill ha, men det blir inte förren efter sommaren, som sagt, så det finns tid att tänka.

Efter det besöket var det hem till Samantha som gällde, där även hennes kompis Elin var. Vi snackade lite skit etc etc, och begav oss sedan till ett hundfik med Samanthas hund Råttan (chiauhuahhuhahahuhaha - en sån där liten hund). Väl där hälsade vi på alla hunder som var där, och det var helt klart en brokig skara, men alla mycket söta. Kitty kom senare och gjorde oss sällskap (Kitty, på ett hundfik, teehee) och käkade lite (jag åt en focaccia med kyckling och ost, mycket god).

Vi gick sedan tillbaka till Samantha, där hon fick hjälp med sin dator av en Johan, vilket lyckades alldeles utmärkt. Vi slappade mest, till runt åtta då jag bestämde mig för att dra mig hemåt. En mycket fin dag, med andra ord.

Kollade just min internetbank, och såg att lönebeskedet kommit in, och det blev en rätt väntad lön på 15 874 kr, vilket räcker gott och väl för mina behov. Nästa lön kommer ju semesterersättning, runt 3000 kr extra, och ytterligare nästa lön kommer samtidigt som skatteåterbäringen på runt 11 000 kr, så de kommande månaderna är helt klart under kontroll, vilket känns mycket skönt.

Så var det med det! Morgonpass imorgon, det första av tre i rad, sen blire fest till helgen, najs!

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0