It's been a rough couple of days

Piiiiiiiiinsamt! Så kan gårdagens fadäs i tvättstugan benämnas. Kom ju dit vid tiden jag bokat, kl 16, fixar med min tvätt och sätter igång alla maskiner. Beger mig därifrån och hem till föräldrarna för att få i mig lite mat tillsammans med släkten från Finland. Går sedan ganska omgående hem igen för att plocka ut kläder i tvättstugan, och möts av en tant i dörren till huset där tvättstugan. Efter lite dividerande, kommer vi till insikt att jag har tagit hennes tid. Jag hade ju inte alls bokat tid igår kl 16, utan imorgon kl 11, vilket hon påminde mig om en fem gånger medan jag ursäktade mig. Jag försökte i alla fall vara lite positiv, men hon var bara sur rakt igenom... Men men, alla kan inte vara underbara som jag, liksom. Jag hade ju som tur var inte så mycket tvätt, så nästan allt hann bli tvättat, plus att jag ju fortfarande har tiden i tvättstugan imorgon, så att jag kan få resten tvättat då.

Min finlänska släkt är som sagt på besök hos mig, och får använda min lägenhet om nätterna, eftersom de har med sig sin hund, vilken uppenbarligen inte är kompatibel med föräldrarnas katter. Själv sover jag då hos föräldrarna, men jag är glad ändå. Jag fick ju trots allt tusen kronor och lite choklad för besväret, vilket ju var allt annat än dåligt.

Igår var jag också lite wild and crazy när jag åkte in till stan med halv tio bussen för att gå på nattbio med Samantha. Hon hade inte hittat någon annan som ville gå, och frågade så klart mig. Jag försökte spela svårflörtad som vanligt, men självklart åkte jag in. Vi skulle ju se Monsters vs. Aliens som jag ju velat se. Min kära mor var inte alls förtjust i idén, eftersom hon tyckte att det var ju för att jag flängde runt så mycket som jag blev sjuk hela tiden. Men det slätade jag över lite fint, och hoppade på bussen till stan. Filmen var faktiskt riktigt rolig måste jag säga, och suget efter en Insectosaurusdocka är riktigt stort just nu. Den var ju  gullig! Helt klart sevärd, med andra ord. Efter bion satte vi oss på en pub/nattklubb precis i närheten av bion, mest eftersom Samantha kände vakterna och lite annat folk där sen tidigare, så vi fick gå in gratis. Ingen av oss var väl speciellt uppklädda, men vi satt ändå mest och pratade, så det var liksom ingen fara på taket. Sen tog jag mig hem med 2.20 bussen och hem till föräldrarna och sov.

Och så idag var det dags för sista träningsmatchen innan serien startar för säsongen, och vi spelade på bortaplan mot Roslagsbro, ett gammalt hederligt gäng. Vi var nästan matchen igenom det bättre laget (kanske inte med så mycket, men ändå), men förlorade ändå med 3-1. Vi röck upp oss i andra halvlek dock, som vi också vann med 1-0. Tydligen tyckte mina kära lagkamrater att jag gjorde en riktigt bra match, eftersom de tyckte jag var matchen lirare för dagen, och erbjöd mig lite salt lakrits, vilket ju kanske inte var vad jag ville ha, men det är ju trots allt tanken som räknas.

Sen jobb på det, och nu sitter jag helt slutkörd och ska få mig lite välbehövlig sömn.

Toodles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0