I shaved my balls for this?

Bloggupdate! Wihoo!

I fredags spelades seriepremiären i division 6 östra, och vi åkte till Harg för att möta Harg/Östhammar, som tydligen är favorittippade till serieseger den här säsongen. Jag kände mig rätt på topp, trots ett tufft träningspass i onsdags och tre morgonpass i rad som uppladdning. Jag chockade i alla fall min kropp på morgonen och åt frukost, något som inte hänt innan ett morgonpass på riktigt länge. Tror min kropp inte tyckte om det, för jag var lite uschlig i magen hela dagen.

Men som sagt, taggad inför matchen, helt klart, och det kändes bra på uppvärmningen också. Jag spelade ju på den platsen som verkar passa mig bäst i vårt spelsystem, nämligen vänsterback (med offensiva uppgifter). Det var dock tyvärr inget som hjälpte när vi släppte markering på deras 1-0 mål, då de kom två fria på vår högerkant. Markus lyckades rädda bollen på första tillslaget, men tyvärr gick bollen direkt tillbaka till han som slog den, och han kunde tämligen enkelt nicka in den i mål. Några minuter senare gjorde så yours truly kvitteringsmålet till 1-1, då jag "täckte" bollen när en försvarare skulle rensa, och gjorde så så att bollen gick in i mål. Mycket påpassligt av mig!

Tyvärr så stod även jag för deras 2-1 mål, då jag tänkte att jag, som sista man, skulle dra en anfallande mittfältare när jag hade bollen. Inte bra! Han fick med sig bollen i steget, kom ensam med Markus i mål, och gjorde inga fel, utan satte enkelt dit den. Den bjudningen undanräknad hade jag absolut inte en bra dag på planen, med alldeles för många bortslagna bollar och mesiga ingripanden. Det blev dock bättre i andra halvlek, även om det blev ett antal snedsparkar då också. Det positiva är att jag helt klart känner att jag orkar en hel match utan att ta alltför slut.

De lyckades göra 3-1 innan matchen tog slut, men jag tycker inte resultatet speglade matchbilden. Vi styrde upp spelet mycket väl i andra halvlek, och kom till många farliga avslut, även om vi var lite väl tama i deras straffområde. En väl spelad premiär, med andra ord, och det bådar helt klart gott inför den fortsatta säsongen.

Igår (lördag) var det så dags för folkracepremiär för det här året, inte för mig personligen, men Niclas skulle ju köra, så jag var bara tvungen att kolla hur det skulle gå för honom. Han hade natten innan fixat klart sin SAAB 9000 CS som skulle göra jobbet. Och det fick väl så där... Jag och hans tjejkompis Mimmi fick bevittja en relativt usel start i första loppet, som han inte riktigt lyckades reparera, och han slutade på en fjärdeplats av fem. Tydligen var det dock något med ett styrdon (eller vad det hette) som strulade, så det byttes till andra loppet. Då gick det också bättre, och han lyckades sluta på andraplats efter fin aggressiv körning. Det skulle egentligen köras ytterligare ett lopp innan finalerna, men något nöt kom på att det var alldeles för dammigt för att köra de loppen, så finalerna skulle köras direkt. Niclas lyckades då med att ta sig till B-final, och i den körde han mycket förtjänstfullt och hamnade på en andraplats, vilket får ses som ett gott betyg.

Jag beslutade att åka hem ganska direkt efter att det var slut, eftersom jag kände mig lite hängig, och planen var ju att bege sig till Malin på kvällen för lite fest, så jag ville hem för att vila lite. Och fest blev det! Och som det blev fest!

Jag kom dit strax innan niotiden på kvällen, och började dricka på en gång. Sen gick det helt klart undan. Jag minglade med allt folk som var där, och lyckades sedan däcka runt 1-2 (?). Jag vaknade igen vid 3-tiden, och titta! Då var det helt plötsligt helt andra människor där än innan jag däckade, samt att både Malin och Natascha (som Malin bor med) hade däckat båda två. Jag kände mig lite off med den nya folkskaran, så jag gick och la mig, och sov till efter 11. Sen slappade jag till runt 13, och åkte sen hem.

Nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra med mig själv. Är törstig som satan, så jag ska nog hälla upp en kanna vatten, och tycka synd om mig själv.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0