Skön helg må jag säga

First things first! Jag är piercad!


Dermals på bröstet.


Dermal i kaninens öga.

Långt inlägg i antågande:

Najs! Var ju med andra ord inne i stan för att göra detta, närmare bestämt på A'n'T, där jag gjort mina tatueringar och den andra piercingen. Jag är med andra ord en riktigt stamkund. Jag träffade först Samantha, innan vi begav oss dit. Efter utförd operation käkade vi mat, och sedan var jag tvungen att åka hem (efter att ha hälsat kortfattat på Angelica).

Jag åkte så hem för att spela fotboll, nämligen första matchen efter sommaruppehållet i serien, på bortaplan mot Grisslehamn. Vi hade ju förlorat hemmamatchen med 1-2 (tror jag det var, var ju inte med själv), men den här gången övertygade vi med en 2-5 seger. Bra skit! Jag glömde ju bort att plåstra om piercingarna innan (eftersom Maria ringde och störde mig) och tänkte att jag inte skulle få spela så mycket så jag gjorde inget innan matchen. Tro på fan att det första som händer när jag kommer in är att jag får en stenhård armbåge rakt på mina dermals på vänstra bröstet. Ont som fan och blod, men det verkar ha klarat sig relativt bra ändå.

Efter matchen var det bara att göra sig i ordning för att åka in till Stockholm igen, för att träffa Samantha och Angelica för lite festande. Jag hade ju tänkt supa satan på bussen in, men oddsen ville att Nick från laget hoppade på samma buss, så vi satt och pratade resan in, vilket innebar lite mindre drickande än tänkt, men trevligt ändå. Vi skulle varit på Kelly's, men tydligen var det några dryga killar där, så vi tog oss till Eken och partade loss där istället. Jag hade riktigt roligt måste jag säga.

Efter det drog jag och Samantha till Max och käkade, och sen hem till henne och sov. Jag var sen tvungen att ta en relativt tidig buss hem på lördagen eftersom jag var rätt säker på att jag hade tvättstugan (som jag glömde kolla innan jag åkte in), vilket innebar att jag kom med 10.10 bussen (efter att ha blivit "antastad" av några ordningsvakter på busstationen då jag låg och vilade på en av bänkarna, vilket man tydligen inte fick). Väl hemma insåg jag att jag faktiskt hade tvättstugan, så det var bara att sätta igång med den. Pratade lite med Maria, och vi insåg båda att vi var hungriga, så då blev det pizza, vilket var gott och nästan för mättande. Tvättade sedan klart, sov i en dryg timme, och åkte sedan och hämtade Maria eftersom vi skulle till Street Car Fest i Alvik (tredje gången till Stockholm på två dygn...).

Vi åkte in runt halv sex på eftermiddagen och kollade på massa fina bilar (bilder kommer, kanske), vilket så klart ökade suget på en egen bil rätt enormt. Sen kollade vi (så klart) på tjejerna som skulle vinna någon plats i en kalender, eller vad det var, och vi hade lite roligt åt kläder och uppföranden etc. Borde egentligen anmält Maria i smyg, men hon hade nog hatat mig resten av sitt liv om jag gjort det. Efter det skulle det köras race i Upplands-Väsby, men jag insåg att det skulle bli för sent, eftersom jag idag skulle dra till Film och kolla på folkrace. Så jag skjutsade Maria till Norrtälje, och åkte sen hem och sov.

Sen upp i morse för att åka till Uppsala och hämta Linnea för att åka norrut, och det var lite krångligt att hitta, även fast jag kollade instruktionerna så tidigt som imorse innan jag åkte. Väl där fick vi se Jaeger göra bra ifrån sig i två heat, men tyvärr inte tillräckligt bra för att det skulle räcka till final, men det var nog mest för att han hade lite oflyt i båda starterna, annars var han helt klart en av de bättre på banan. Vi kollade sedan klart på tävlingen, som var över förvånansvärt snabbt, och sen skjutsade jag hem Linnea och nu sitter jag här. Trött som fan och med ett morgonpass att se fram emot imorgon. Uschiamej! Men kul har det varit!

Nu blire slapp, slapp och mera slapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0