Ångesten kommer över mig...

Jahapp, kanske ska skriva något om helgen som varit?

Fredagen började rätt abrupt med att jag vaknade vid 9.30 (en timma innan larmet) och kom på att jag glömt att göra den obligatoriska pajen till Lohärad/Estunas kräftskiva, som jag skulle gjort på torsdagen. Så det blev att dra igång datorn för att kolla recept, och sen åka till Coop och snabbhandla. Blev klar med pajen ganska precis i tid för att gå ner till bussen och träffa Maria (pajen blev bra, tror jag).

Vi drog så till Stockholm för att fixa mitt smycke till en av piercingarna jag gjorde, och för att hon skulle hitta skor till kryssningen. Tyrone var ju, så klart, inte inne när vi kom dit strax efter ett, men skulle komma in till två, så vi tog en liten promenad i Gamla Stan, innan vi gick tillbaka. Det var osedvanligt mycket folk där, så det tog ett litet tag innan jag fick göra mitt, men det gick sen riktigt snabbt, och jag blev sjukt nöjd. Det blev precis som jag tänkte att det skulle bli.

Red bling-bling! Nej, är riktigt nöjd faktiskt. Men nu blev man ju nästan sugen på att sätta stenar i de andra ögonen också... Nåja, det får bli långt in i framtiden i såna fall.

Efter det besökte vi Kungshallen för att käka lite, och sedan några skoaffärer. Maria lyckades dock inte hitta något hon gillade, så vi åkte till Tekniska där jag lämnade henne eftersom hon skulle träffa en kille.

Väl hemma var det bara att i rask takt bege sig hem för att plocka ihop packning och åka på match, då vi skulle spela mot Knutby på hemmaplan. Matchen gick tyvärr inte bra, men jag tyckte att mitt inhopp var klart godkänd. Var lite sen in i några bollmottagningar, men i överlag riktigt bra. Vi förlorade med 1-2, men hade klara bud på i alla fall tre mål, så vi hade lika gott kunnat vinna.

Igår lördag var det tvättning på förmiddagen och laddning inför kryssningen som gällde. Jag, Maria och mamma Monika åkte in strax efter tre, och mötte upp Janne som var vid terminalen redan då han åkt ner från Borlänge. Vi fixade biljetter och äntrade båten, men fick inte gå till hytten eftersom de behövde mer tid till att städa. Hur som helst kom vi efter ett tag till hytten, och då var det bara att vänta ännu längre på att Tax Freen skulle öppna. Vi tog oss lite förfriskningar och kollade på människor och satt och pratade, för att sedan gå och handla. Eller, jag handlade inte, utan provade mest damparfymer.

Sen upp till hytten, i med lite mer alkohol, sen käka mat (som var god, men kanske i det minsta laget), och sen tillbaka till hytten och mer alkohol. Sen till karaoken och ännu mer alkohol. För mycket alkohol skulle det visa sig. Någonstans runt 12-snåret på natten slog det nog slint i min stackars hjärna och kropp, och tiden som förflöt från att jag tog mig från baren, stapplandes in i hytten, slängde mig upp i sängen för att sedan spy som en räv är ganska oklar. Vad jag dock vet är att de andra tre hittade en ny hytt och lämnade mig ensam. Vilket jag inte klandrar dem för. Maria verkade dock inte kunna sova med dem, eftersom de snarkade, så hon fick ligga i hytten jag var i, vilket resulterade i alldeles för lite sömn för henne och en jävla massa ångest för mig. Planen var ju trots allt att jag skulle underhålla henne under kvällen, men det blev mest min lever som blev underhållen.

Så ja, ångesten är komplett idag, även om jag inte är alltför bakfull. Köpte nyss en hel pizza och fick i mig lite drygt en fjärdedel av den. Jag behöver nog mer vätska än fast föda tror jag...

Nu är det Sagan om ringen på TV, och sen sängen. Imorgon ska jag förhoppningsvis få min handbromskabel fixad av Jaeger. Så det blir bra skit.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0