Helgen dårå

Rapport från helgen:

I fredags var det träningsmatch mot Roslagsbro i Roslagsbro, något som jag faktiskt såg fram emot. Blev satt på högerback, vilket var helt okej. Första halvlek ansåg jag själv vara en bra prestation av mig, även om kondition och styrka bevisligen inte ligger i topp än så länge. Hade lite skott på mål, några fina dragningar varvat med lite sämre ingripanden vid en-mot-en samt beslut att ta löpningar. Men i övrigt bra. Den andra halvleken var dock under all kritik, riktigt tokuselt från min sida. I första hand var det fotarbetet som inte fungerade, och sen kände jag mig stundtals helt borta i markeringsspelet (vilket är rätt vanligt för mig, i och för sig). Men i första hand var det bollkontakten som falerade totalt. Passningsspelet var helt okej, men mottagningarna gick käpprätt åt helvete nästan hela tiden, vilket kändes frustrerande. Nåväl, vi förlorade matchen med 6-2, och jag var väl egentligen inte direkt involverad i något av baklängesmålen, vilket kan kännas som en delat positiv känsla.

Sen var ju tanken att jag skulle svänga ut till Älmsta och supa satan, men eftersom Camilla inte hört av sig, och inte svarade när jag ringde, sket jag i det och fokuserade på två-dagars folkrace i Nynäshamn under lördag-söndag i stället. Jaeger skulle ju köra, så strax efter nio på lördagmorgonen åkte jag ner. När jag kollade på kartan på eniro trodde jag att det skulle vara runt 2,5-3 timmars körning, men jag kom dit på en timma och 25 minuter, vilket ju var bra, men nästan lite pinsamt. Hur som hann jag dit i god tid, eftersom han hade startnummer 177, och första omgången kördes i nummerordning, samt att juniorer och veteran/dam kördes innan. För Jaeger gick det dock bra, han kom på en andra- och en tredjeplats, vilket placerade honom i topp-78, som var nödvändigt för vidare avancemang till söndagen. Med det i åtanke förlustade vi oss lite på kvällen, jag med medhavd alkohol. Nu blev det inte så mycket eftersom vi började sent, på grund av att vi letade efter McDonald's i Nynäshamn i runt 1,5 timme, innan vi insåg att det inte fanns. Det blev då pizza istället (eller sallad för min del), innan vi åkte tillbaka.

Jag lyckades trots det bli lite skönt berusad i alla fall, och vi la oss för att sova i min bil runt halv ett. Det blev dock för min del en rätt lätt sömn, och jag vaknade av minsta lilla. Särskilt när de ringde från larmcentralen angående jobbet, där det tydligen blivit strömavbrott i natt. Så jag svarade, halvlullig, vid tvåsnåret, och kände mig jätteklar på vad som försiggick. Han ville dock bara veta om han skulle skicka upp någon från Securitas för att kolla om allt stod rätt till, vilket jag så klart accepterade. Sen på söndagen var det tydligen en hel jävla massa problem i och med strömavbrottet, med något larm, som jag inte varit med om att ha larmat, hade frispel på grund av begränsad stömrförsörjning eller vad det stod. Men jag kunde ju inte hjälpa alltför mycket från min plats i Nynäshamn, så jag sa åt Hakar att han fick ringa Kaisa istället, så att hon eventuellt kunde komma upp och hjälpa.

Jaegers insats på söndagen var ömsom bra, ömsom mindre bra, men mest fylld av oflyt. Det första heatet gick inte bilen bra alls, eftersom han hade ställt om tändningen så att bilen gav ett högre varvtal. Han slutade på en fjärdeplats, vilket ändå får ses som godkänt, även om chansen på A-final då var som bortblåst. Till de andra heaten fixade vi tändningen, och inför det sista heatet även vänstra bakhjulet som nära nog börjat lossna från fästet. De andra två heaten kantades av oturliga knuffar, vändningar och rätt bra motstånd. Det blev ytterligare två fjärdeplatser, vilket gjorde att Jaeger slutade på en 42:a plats av över 200 startande seniorer. Inte illa pinkat trots allt, men hade han haft en något bättre bill hade det kunnat bli flertalet placeringar uppåt i tabellen.

And that's that.

By the way, mina blommor är lite roliga, de har beslutat sig att ta över min persienn ute på balkongen.


Så sött, inte sant?

Dags att... Göra något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0