Chock chock chock!

Jahapp, jobb idag då, och det börjar helt klart märkas lite julstress hos våra kära kunder. Bland annat på en kvinna som frispelade på en man som ställt sig i tvättkön utan att köpa en tvätt först. Hon blev skogstokig och fick honom att flytta på sig eftersom hon hade köpt tvätt först. Spänd stämning i kassan, men jag valde att inte bry mig värst vidare mycket.

Åkte ner på stan efter jobbet för att få hjälp med sin piercing, och eftersom jag bara vet om ett ställe just nu i stan som gör sånt, traskade jag dit. Som tur är var det ju en tjej som jag gått i samma klass som jobbade där, så hon var ju självklart snäll mot mig. När hon fixade med det, såg jag att hon ju så klart hade rätt verktug vilket jag inte hade, inte så konstigt att jag inte fick tillbaka den ordentligt. Nåja, vi får se hur jag gör inför operationen, eftersom jag tycker det verkar lite skumt om jag inte skulle kunna ha mina piercingar. Jag menar, jag förstår ju självklart att det är inte bra att ha piercing i munnen/tungan, men övriga delar av kroppen ska väl inte vara några problem. Ska höra mig för efter att jag fått papprena.

Ska snart iväg och käka och baka pepparkakor hos mina kära föräldrar, något som ska bli underbart. Kakor kan man aldrig få för mycket av, speciellt inte dessa.

Måste köpa julklappar till mina föräldrar också, men jag har absolut ingen aning om vad de kan tänkas vilja ha. Ska försöka luska reda på det idag. Eller, luska och luska, vi är rätt rättframma med sånt nuförtiden. Jag bryr mig inte om överaskningar, inte av föräldrarna i alla fall. Visst, det är trevligt, men inget jag direkt ser som en självklarhet. Jag kommer ju troligtvis få det jag vill ha, nämligen en ny arbetsyta eftersom mitt lilla sketna datorbord har gjort sitt. Det kommer bli klockrent till min nya dator, som tyvärr inte kom idag, men förhoppningsvis innan jul i alla fall. Annars måste jag vänta värsta länge!

Och kan tidningar sluta kalla snö för chocksnö och blåst + snö för chockstorm eller vilket annat ord på chock man nu kan använda. Det är snö, och ja, det blåser ibland. Det är inte chock för det. Det är en vanlig svensk jävla vinter som vi haft hundratals av i det här landet. Det är inte chockerande!

Nej, dricka upp cola och sen dra till föräldrarna. Bra plan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0