Nyheter!

Kollade precis på Aktuellt (ja, man kan kolla på det), och det var ett reportage från demonstrationerna i Köpenhamn i samband med FN:s klimatmöte. Poliserna hade motat tillbaka demonstranterna medelst slag, batonger och pepparsprej, och självklart var det några aktivister som tyckte att allt som polisen gjorde var obefogat. En person de intervjuade ansåg att demonstranterna var fredliga "även om de tryckte på" och att polisen hade kunnat lösa det på ett annat sätt. Det som syntes på bilderna var allt annat än fredligt, och i det här fallet håller jag på polisen. Idioter som inte kan sköta en demonstration på ett riktigt fredligt sätt ska smaka batong, och det ordentligt. Kan de inte bara stå stilla? Dansa lite? Sjunga? Sätta blommor i polisernas hjälmar? Sånt som riktiga aktivister gör. Nej, det ska bråka, skrika, försöka bryta sig in etc etc. Klart som fan att polisen surnar... Men det är klart, intelligens är väl inget man kan beskylla veganer för... (*badamtish*).

Sen var det ju lite snack om det här med dubbdäck vs dubbfritt, och min favorit Robert Collin var med i studion (samt en från Vägverket). Jag hade hoppats att Collin skulle krossa den andre, eftersom många av hans krönikor i Aftonbladet var riktigt bra, men han gör sig nog bättre i skrift än i tal. Mitt eget tycke är att jag aldrig kommer att byta bort dubbdäck, jag tänker inte äventya min och mina medtrafikanters säkerhet för att ett minimalt antal personer ska få någon halv promille bättre luft.

Annars lyckades jag pilla sönder min piercing idag, mest för att jag skulle lista ut hur fasiken man fick loss den. Och jag lyckades alldeles utmärkt, problemet är bara att jag fan inte får på den igen. Jag har tänkt att ta mig till en piercare i stan för att se om de kan vara snälla och hjälpa mig... Annars blir det två tänger på jobbet för att få till det.

Nej, nu ska jag slappa resten av kvällen, och se fram emot sovmorgon imorgon, något jag kommer utnyttja med besked.

Kommentarer
Postat av: Emelie

hey, allt bra med dig? :)

2009-12-16 @ 22:05:05
URL: http://emelieelinsara.blogg.see
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

Bra skrivet, tråkigt med piercingen:D

2009-12-16 @ 22:38:12
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0