Party party

Va fan, ni måste ju påminna mig om att blogga lite! Eller i och för sig, det finns ju inte alltför mycket att blogga om, men ändå!

Vi var ett glatt gäng från jobbet som åkte på kryssning i onsdags förra veckan. En liten grej anordnad av OKQ8. Eller, liten och liten, det var väl runt 300 personer där från olika OKQ8-stationer runt om i landet. Riktigt roligt måste jag säga. Jag, Camilla, Oskar och Jocke tog bussen från Norrtälje, och de små orutinerade sakerna började dricka redan då, något jag så klart avböjde, i och med att jag vet hur man gör.

Det började fint med en stor bänk vid ingången, där vi fick våra namnbricker, en drinkbiljett (värd mesiga 52 kr) samt en påse med lite grejs (kortlek, godis etc). Vi fick sen vänta ett bra tag på att få gå ombord, och när vi väl fick gå ombord var det direkt till en samling som tog ett ordentligt bra tag på sig att avslutas. Närmare 3 timmar tror jag. Det var inte långt ifrån att man somnade, mest för att informationen var grymt tråkig, och för att man egentligen bara ville börja festa.

Nåväl, det var till slut över, och vi begav oss till våra hytter. Av någon anledningen hade jag blivit totalt utmobbad, och fick vara i en egen hytt medan Jocke och Oskar delade hytt. Nu hade jag förvisso inte några större planer på att spendera massa tid i hytten, men ändå. Jag lämnade mina grejjer i min hytt och hängde med Camilla till hennes hytt eftersom hon skulle byta om och sminka sig. Hennes hyttkamrat var faktiskt riktigt snygg, och vi pratade lite när jag var där, men det blev inte mycket mer med det under kvällen. Jag agerade i alla fall smakråd åt Camilla (något jag är tokbra på), och sen begav vi oss av till... Någonstans... Innan vi drog till buffén och matintag. Maten var väl sådär, men mätt blev man i alla fall.

Efter maten var det party party som gällde. Birka hade ju öppnat dansgolvet bara för att vi från OKQ8 var där, vilket ju var trevligt. Det blev inte så lite med alkohol och dans, bland annat lyckades jag bli tillsagd av en vakt två gånger att jag skulle ta på mig tröjan som jag så klart tyckte var en bra idé att ta av mig. Natten fortgick i alla fall i samma anda, med dans, snack, svajjande etc. En lyckad kväll helt klart!

Dagen efter var bara en enda lång väntan till att få komma hem och vila. Min rethosta sen förra lördagen var riktigt jobbig vid det laget, och bussresan hem var ingen höjdare. Lyckades sova kanske sista 10 minuterna, annars var det bara hosta som gällde. Idag först verkar det värsta av hostan vara över.

Inte någon höjdare att jobba i helgen alltså, men vad gör man inte för pengar. Jag jobbade längre pass också, så att jag får lite mer pengar på decemberlönen som kommer bli liten nog som det är.

Sen har jag fått kallelse till öronmottagningen på sjukhuset, för att kolla mina halsmandlar, vilket var grymt mycket tidigare än jag trodde att det skulle varar. Beskedet jag fick i augusti var ju sex månader, så de verkar ha skyndat på lite, vilket ju inte är helt fel. Så snart kan jag vara av med mina tokstora halsmandlar! Yay!

Och så har jag skickat in en låneansökan idag. 30 000 en gång till, den här gången till ny dator och grejjer till min begynnande rallykarriär i första hand. Sen lär det bli tatueringar också. Anledningen till att jag tar lånet nu och inte i mars efter att jag betalat av föräldrarna är att min dator håller på och kajkar ihop totalt. Eller, det har blivit lite bättre efter att jag installerade en mycket äldre grafikdrivrutin, men fortfarande. Så de pengarna lär jag kunna ha i handen på fredag, så jag kan skicka beställningen på datorn då, för att ha den nästa vecka. Bra skit!

Nej, nu ska jag... Göra något. Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0