Turok macto!

Var ju då inne i stan igår och gick på bio med Samantha, och vi såg Avatar. Hade väl egentligen inga jätteförhoppningar, så jag blev positivt överaskad. En riktigt bra rulle, bra gjord, och med Sigourney Weaver i ytterligare en sci-fi-roll. Kan det bli bättre? Tja, den var som sagt riktigt bra, men mest för att det var på bio. Sen kan man ju fundera på varför infödingarna på den nya planeten spelades av "afrikanska" skådespelare med "afrikansk" brytning på engelska. Lite väl trångsynt kan tyckas. Annars var favoriten den lilla varelsen som flög genom någon sorts propeller, som gjorde att hela kroppen snurrade samtidigt. Snacka om onödigt påhitt av naturen. Hur som, den slutade som förväntat, och Michelle Rodriguez dog i sedvanlig ordning.


Efter fílmen kollade jag sl.se lite snabbt på mobilen, och insåg att jag inte skulle hinna med sista bussen hem (inte enligt den sidan i alla fall), så jag fick sova hos Samantha, vilket var snällt. Så vi tog us ut till Hässelby och jag fick titta på lägenheten som hon flyttade in i i söndags. Den var helt okej, men hon och Aline hade, av förklarliga skäl, inte hunnit göra speciellt mycket än. Vi låg och snackade lite ett tag, innan vi somnade. Sen upp strax efter tio idag, käka lite frukost, åka lite kommunalt, och sen hemma.

Kollade lite snabbt om min dator kommit, och det hade den ju, så jag drog iväg med bilen till posten och hämtade den, sen hem, fixade iordning mig, och iväg till en tokigt hektiskt dag på jobbet. Det är ju julhandel även hos oss, så det var bra mycket folk mest hela kvällen. Bra för försäljningen, mindre bra för stressen. Men jag fixar sånt jag, så det är lugnt.

Imorgon är det dagspass som gäller, eftersom Thomas tog lite semester, och sen, damer och herrar, är det julafton!

Whoopidoo.

Jobb och god mat, that's about it.

Nej, pilla med dator, sen sängen snart... Känns som att det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0