Det går åt skit

Så var man hemma efter en jobbdag, och måste lägga sig för att det är upp imorgon bitti som gäller för ytterligare jobb. Uj uj uj. Men men, det är pengar, och pengar tycker vi om. Dagen har gått fort, den med, vilket är mycket skönt. Finns inget värre än arbetsdagar som går långsamt. Men jag har haft att göra hela passet, så tiden bara flyger iväg. Jag jobbade med Jocke idag, och det var trevligt. Han är spännande man, den karlen, men vi hade lite fina samtal faktiskt, bland annat om att det är lika gott att SAAB går i graven, samt att Volvo suger eftersom det kommer bli alldeles för svennigt (som att det inte redan var det). Den svenska bilindustrin kommer gå åt helvete! Och det är kanske lika bra det. Jag menar, varför skulle vi behöva två bilmärken? Ett så litet land som Sverige borde ha svårt att bibehålla ett. Visst, både SAAB och Volvo har varit framgångsrika utomlands, men det verkar liksom inte riktigt hjälpa, kan tänka mig att det har att göra med att det är en alldeles för stor organisation.

Men men, det blir nog bra.

Tackar för tipset från den Anonyme, ska försöka med det! Så fort jag skaffat rätt kablage. Kablage, det är ett fint ord, smaka på det.

Kablage.

Smaskens! Nej, nu börjar det bli för tröttigt här. Nu ska jag bara snacka klart med folk, sen blire sängen. Kanske prata lite med någon i telefon? Vu får se. Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0