Igår...

Gårdagskvällen då. Ja, det var springande som gällde, nämligen intervallöpning, sånt som är SÅ kul. Hur snygg jag var ser ni på bilden i förra inlägget. Tror de flesta i laget visste om att passet var planerat, trots det var vi endast fyra tappra som dök upp. Men det visar ju bara på vilken dedikation jag ger det här laget! Vi tog oss i alla fall till platsen där vi skulle löpa, vilket var en ca 200 m lång backe, som sluttade något.

Först var det åtta sträcker nerför backen, där tanken var att vi skulle springa snabbare än våra ben kunde bära oss. Spännande! Nu visade det sig att backen hade kunnat vara något brantare för det ändamålet, då det i slutändan var relativt enkelt att springa normal, även om underlaget gjorde en lite försiktigare än vanligt. För min egen del gick det bra, jag pinnade på och klarade att hålla maxfart alla åtta sträcker, även om jag stannade lite tidigare än planerat mot slutet.

Efter en lite längre vila var det dags för åtta sträcker uppför backen, där fokus var mer på löpteknik än att det skulle gå så fort som möjligt. Med mitt förflutna inom sprint (där löpteknik är något av det viktigaste) var detta inte alltför jobbigt. Det blir faktiskt mycket lättare att springa om man gör det på rätt sätt, och fotbollsspelare brukar oftast inte springa på rätt sätt. Det var dock fortfarande ordentligt jobbigt, med något hägre knäföring än vanligt.

Jag lyckades dock hålla bra fart alla sexton sträckor, och sen var det över. Dock kvarstod hemåtjoggen, som ju låg på ungefär två-tre km. Men jag fick sällskap den största delen, vilket var skönt, även om det inte var mycket snack under tiden. Snabbt gick det inte heller, även om jag försökte öka lite den sista sträckan.

När jag kom hem väntade detta!


Eller, väntade och väntade, jag var ju tvungen att hälla upp vattnet (vilket jag gör när bilden tas). Men fy satan vad skönt det var. Jag har inte badat ensam på jag vet inte hur många år, och efter detta vet jag att jag kommer göra det många gånger, speciellt om jag varit ute och joggat. Jag satte på lite We Are Scientists, släckte i badrummet och bara njöt. Helt fantastiskt skönt var det.

Sen sket det sig totalt, när jag skulle tappa ut vattnet.


Vet inte om det syns så bra, men hela golvet är täckt av vatten. Party party, liksom. Den listen som egentligen skulle ligga till höger i bild har inte riktigt varit på topp den senaste tiden, och den häll helt klart inte vattnet borta den här gången. Hela golvet blötlagt, och till det allt damm som fanns under badkaret. Mumma! Måste hitta någon lösning på detta problem, men jag verkar inte hitta något lim som faktiskt klarar vatten, även om det står på tuben.

Sen var jag lagom mör hela kvällen. Och även när jag vaknade idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0