Man kan bli irriterad för jävligt mycket mindre

Dags att avreagera sig lite... Varför i HELVETE kan inte vissa människor lära sig grundläggande saker? Oftast är det äldre människor som verkar vägra att lyssna och göra rätt. Senaste exemplet skedde för en timme sen, i affären. Står efter en man i kön, som ska betala sina varor. Han ställer upp ettt av sina tio mjölkpaket på bandet och har resten i vagnen. Inga problem med det, det är rätt onödigt att ställa upp allt på bandet, eftersom kassörskan kan slå in antal utan att scanna. Men tror ni gubbfan säger till att han har tio paket totalt? Nej. Tror ni gubbfan reagerar på att kassörskan säger att han ska godkänna 40 kr på kortet? Nej. Varför det, liksom? Han kommer på efter att det verkade konstigt, så kassörskan får göra återköp på paketet han betalade och sedan slå in tio paket (det var något extrapris på just tio paket), och då när han ska dra kortet, tror ni han drar det rätt? Nej. Mitt tålamod blev sämre och sämre, och det var inte många sekunder bort att jag hade hjälpt honom göra rätt.

Seriöst, det är inte så svårt! Är man äldre borde man väl lärt sig att om man står inför en främmande uppgift så analyserar man förutsättningarna för att ta rätt beslut, inte litar på att allt bara funkar per automatik.

Ett sådan exempel har jag från jobbet, då en kvinna skulle betala en tidning och bensintankning. Hon sa dock inte till om tankningen och den som jobbade då frågade inte. Vi tog sen reda på hennes uppgifter via registreringsnumret på bilen, och ringde upp. Hennes ursäkt? "Men jag hade ju dragit kortet". Behöver jag säga mer?

Nej för fan, kan inte alla bara vara lika underbara som jag och alltid göra rätt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0