Sommardepression

Är jag den enda som inte riktigt fattat det här med vinterdepression? Jag menar, det snackas så mycket som att de romantiska känslorna falnar på vintern för att dyka upp igen på våren och sen på sommaren är man på hugget mest hela tiden och romanserna flödar. Jag känner helt tvärtom. På vintern har man tid att sitta inne och ta det lugnt, vårda kärleken etc. Speciellt som singel, måste jag också säga. Nu var det ju ett tag sen jag var singel på sommaren, men jag har en hemsk föraning om att et är då jag kommer vara deprimerad. Jag menar, singel under den mest underbara årstiden. Det kan väl egentligen inte vara värre? Visst, ni kanske tycker att det är då jag borde hitta just de där romanserna (för alla andra är ju pilska), men det vete fan. Som det känns nu är jag hellre singel på vintern, då jag inte behöver bry mig så mycket om flirtar och romantik. Det är liksom lite mindre press. På sommaren ska man hitta någon, även om det så bara är över just sommaren. Det är en press jag inte vet om jag kommer klara av.

Sen ska jag ju ha semester också, helst fyra veckor. Vad fan ska jag hitta på i fyra veckor utan jobb? Jag kommer gå under! Jag har mer eller mindre bestämt att ta två veckor semester, i alla fall. Då får jag lite vila i alla fall, utan att behöva räkna ner alltför många dagar till att jag får jobba igen. Jag måste säga att jag hellre tar enstaka semesterdagar under hela året än att ta fyra veckor på rad under sommaren. Vi får helt enkelt se hur det går.

Nej, idag skiner solen, och det är skönt. Jag ska en lite utflykt till jobbet för att hämta arbetskläderna, ner på stan måste jag också. Krämen som jag använder till tatueringen håller på att ta slut, så det kan helt klart vara läge att köpa en ny tub. Ska försöka komma ihåg att köpa Alvedon också, eftersom den varit slut ett tag. Sen ska jag tvätta! Wihoo!

Nej, toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0