En balja

Dags att blogga! Wihoo!

Idag har hela, verkligen hela, dagen gått åt till fotbollsturnering. TDE-cupen anordnades i Väddö, och det var min klubb som stod för anordnandet. Vi spelade i första gruppen, vilket betydde att första matchen spelades 09.20, och sista tror jag var 11.40. Vi gick vidare, efter en rysare där vi var tvungna att vinna sista matchen, vilket vi gjorde med 1-0 (vi gick vidare på inbördes möte mot just de vi slog). Match kl 17.40. Mys. Bara dryga fem timmars väntan.

Så vi var några grabbar som drog iväg till MacArvid's. Yes, you heard me. Älmstas finaste inom restaurang, helt klart. Nej då, det var helt klart okej, även om de som jobbade där hade noll koll. Ungefär när vi kom började de använda nummerlappar, eftersom det kom rätt mycket folk, mest från turneringen. Per fick en nummerlapp för en kopp kaffe. Och fick vänta. Kanske inte riktigt okej. Plus att de tillagade samma nummer två gånger. De var nog helt enkelt lite ovana vid så mycket kunder.

Hur som helst fick vi spela kvartsfinal mot Grisslehamn, och det började katastrofartat. För hela laget och för mig. Vi släppte in två snabba mål, innan vi började komma igång. I ett av mina byten började de tydligen diskutera om jag skulle bli bänkad, för att jag inte alls kommit in i matchen. Ovetandes satte jag då mitt första mål för turneringen, så jag fick fortsätta spela. Efter det var jag nog helt klart en av planens bästa spelare, vilket var riktigt skönt. Det hjälpte dock föga, utan vi förlorade matchen på Golden Goal med 1 minut kvar av matchen. Hyfsat surt, med tanke på att vi var många nummer för stora för dem, större delen av matchen.

Nåväl, det var en okej dag, trots allt. Bättre än att bara sitta hemma och dega i alla fall. Fast imorgon vill jag sitta hemma och dega, så det är det jag tänker göra. Jag ska sitta och se fram emot måndagen, då jag ska göra klart ryggtatueringen. Det ska bli najs! Mina föräldrar gillar inte riktigt att jag ska göra text, men det får de helt enkelt ta!

Jag ska försöka spela lite gitarr imorgon också, hoppas att det blir bra med distpedalen (som jag köpte batteri till, igen). Jag har ju fått till det med inspelningsutrsutningen, så att jag kan spela in gitarren. Jag har dock bara lärt mig spela in i Goldwave än så länge, vilket funkar sådär. Det största problemet är att inspelningsvolymen är alldeles för låg, och att programmet inte tillåter mer än en nivå, vilken är väldigt låg. Cubase är ett redigt sattyg, som verkligen inte är det lättaste att använda. Problemet just nu är att jag inte lyckas ställa in att programmet ska spela in från inspelningsutrustningen, så vi får se hur det blir med det.

Men snart! Snart ska jag börja spela in skön musik!

Nu blire slapp, toodles!

Kommentarer
Postat av: Anonym

koppla en sladd från gitarrförstärkarens hörluraruttag till datorns micingång,, då blir det precis som att sjunga in nånting med mick i cubase,, borde funka

2009-02-18 @ 16:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0