What happens in Örebro...

Om det är något vi saknar i Sverige, är det en motsvarighet till Las Vegas. En stad dig man kan åka och spela bort alla sina pengar, kolla på tonvis med neon, sjuka byggnader, samt gifta sig när man är så full att man inte vet vad man heter. Helt enkelt ett "vad som händer i ... stannar i ...", vilket vi inte har. Men jag har planer, grandiosa planer till och med! Staden som vi ska göra om till ett förlustelsens paradis och dekadensens högborg är... Örebro! Lagom centralt beläget, inte alltför stort än så länge, med mycket utvecklingspotential, samt internationellt appeal (Pennybridge).

Jag har tagit fram konceptbilder på hur det skulle kunna se ut.


Den här vyn bemöter en när man kör in i staden.


Området runt slottet skulle kunna se ut så här, med ett glaspyramidhotell i bakgrunden.

Håll med om att det lockar? Jag tror på det här, jag tror på det riktigt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0