Dags att bli intressant

Home at last! Arbetsdagen gick snabbt, japp japp. Jag hade ju som mål att inventera, men det sket sig. Började lite, men hamnade på sidospår, plus att jag stod ensam i kassan rätt mycket. Imorgon lär det väl inte bli så mycket heller, då det både kommer varor och ska beställas.

Imorgon ska jag träna fotboll igen, för första gången sen nyår. Jag missade ju träningen i lördags eftersom jag inte kände mig tip top i kroppen, men nu känns som att det ska funka. Det är väl mest när jag vänder för snabbt på kroppen som det kan göra ont.

Sen på fredag bär det av till Eskilstuna, för en snabb visit till Lina, så att jag får se hennes lägenhet. Och överräcka julklapp/inflyttningspresent. Måste bara komma ihåg att slå in den...

Sen har jag kommit på att jag måste göra min blogg lite mer intressant. Jag menar, jag rapporterar ju bara vad som händer i mitt rätt tråkiga liv, hur kul är det att läsa om? Visst, jag har skrivit två krönikor, men lite mer borde jag nog kunna få till. Det är väl mest att jag inte kommer ihåg att skriva om saker jag tänker på under dagen. Mitt minne är ju, som många vet, åt helvete dåligt. Inte bra men kort, utan dåligt och kort.

Fan, Väder-Tone är ju nästan bra på svenska. Nästan. Man tycker ju dock att hon borde vara det vid det här laget, för hur många år har hon inte rapporterat väder? Det borde sätta sig efter ett tag, liksom. Fast det är väl så med många nysvenskar, orkar inte lära sig språket, eller vill helt enkelt inte. Man måste ju vara lite kulturell, lite annorlunda, annars är det inget roligt. De enda som borde få behålla sin dialekt är ju finlandssvenskar, tjejer som pratar det är sjukt sexigt. Kanske för att jag är halvfinne... Sen kan vi avskaffa skånska och göteborgska när vi ändå håller på, skummare dialekter finns det inte många av.

Nej, nu ska jag snart sova, eftersom jag ska upp om sex timmar för att jobba igen. Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0