Jahapp, så var vi där igen

Ja, igår var en mycket trevlig dag, det måste jag säga. Jag vaknade utan ont benen, eller snarare, väldigt väldigt lite, så jag skickade ett litet sms till Sofie om att vi kunde träffas i stan. Sagt och gjort åkte jag iväg och träffade henne, sen shoppade vi lite kläder till mig. Det blev, till slut, två par byxor och ett par skor, allt var mycket vackert. Sen fikade/åt vi på Café Gråmunken, varsin choklad och kycklingbaguette, vilket var mycket mysigt. Vi satt länge och pratade om ditt och datt, innan jag bestämde att det var dags att gå hem. En helt klart trevlig tripp till storstaden med trevligt sällskap. Det tackar vi för!

På kvällen var det ju så klart dags att festa, men starten på den lokala nattklubben var ju allt annat än poppig. Riktigt dött var det faktiskt, men jag spenderade första delen vid black jack-bordet, och det gick väl... åt helvete. Men kul som vanligt. Sen kom det i alla fall lite folk, och jag intog som vanligt scenen, och befann mig där mest hela tiden. Slutdansad, får man helt klart säga att jag är, och som tur var inte alltför bakfull, men det blir jag ju sällan, så.

Nu försöker jag få i mig lite vätska, sen måset jag till jobbet på något sätt för att få hem jobbkläderna som jag inte tog med mig i fredags; det är ju trots allt tvättdag idag!

Igår, i mitt onyktra tillstånd, bestämde jag mig för att läsa Emmas blogg, och insåg att jag har kommit över det värsta, och att jag kanske borde finnas där för henne, av någon anledning. Så nu har jag lagt till henne igen på diverse sidor etc. Vi får se vad som händer, om hon tycker att det är okej, i sådana fall är det ju bra.

Vi avslutar dagens första inlägg med lite musik!


Låten heter Pain och det är Tiger Army som spelar den. Från senaste albumet Music From Regions Beyond, som släpptes 2007. Mycket skön låt, med en refräng man gärna skulle vilja sjunga längst fram i folkvimlet på en konsert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0