Mediehora

Ännu en arbetsdag till ända! Wihoo! Vilket betyder bara två dagar kvar till kryssningen, och fem dagar till tatueringen. Vilket jag ser mest fram emot? Tatueringen så klart. Visst, galet roligt med kryssning, men tatueringen är fan det jag ser fram mest emot. Det ska bli så skönt att ha den gjord, och kunna planera ännu fler tatueringar. Jag ska smycka hela min kropp! Får se om jag fixar piercing på båten, kan nog bli bra, alkoholen har ju trots allt en dämpande effekt.

Annars händer det väl inget spännande just nu, förutom då att jag fått min distpedal (som så klart krånglar redan). Ska försöka få igång inspelningsutrustningen så ska det bli skön musik!

Sen tänkte jag ge mig in på mitt första samhällsinspekterande inlägg. Det har ju varit lite hallabalå angående Konstfackstudenten Anna Odell som lurade polis och vårdpersonal att tro att hon var psykiskt sjuk och självmordsbenägen. Tyckare har tyckt hit och dit, men det flesta verkar vara mest emot det. Det har diskuterats lite om vad som kan räknas som konst och inte, och jag är väl lite kluven i frågan. Just det här experimentet känns kanske inte helt stabilt, just eftersom hon gjorde sin karaktär så extrem. Det behövdes all tillgänglig personal för att ta hand om henne, vilket innebar att personer som behövde hjälp på riktigt kom i andra hand. Konst i alla ära, men att utsätta människor för direkt risk (människor som redan mår dåligt) känns kanske inte så genomtänkt. Och visst, konst ska vara provokativt, men jag tycker inte det ska vara på bekostnad av andra människors hälsa. Då handlar det inte längre om konst. Så nej, Anna, jag kan nog inte stödja dina insatser för den ädla konsten den här gången. Provokativt, ja, respektlöst, ja.

Det skönaste citatet idag står Anders Kleerup för: Och ge ett sista budskap att jag inte rekommenderar ungdomar att börja med knark! För jag har själv lidit mycket av det genom åren, även om jag också haft jävligt kul. I samma veva som han säger att man inte ska använda knark, säger han att han haft jävligt kul när han gjorde det. Bra skit, det fick säkert alla kids i Sverige att tänka om. Pundare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0