Alkohol nästa gång

Ja herregud, vilken fin dag det var igår. Jag gillar när det händer saker från början till slut, så att man slipper sitta hemma och häcka. Nu blev det lite bilkörning, men det är okej, jag gillar ju det, så!

Jag började med att vakna trött som fan efter torsdagens träning, göra mig i ordning, åka upp till jobbet och spola av bilen lite snabbt. Någorlunda presentabel måste man ju vara när man åker och besöker folk. Sen iväg till Eskilstuna för att träffa Lina, och lyckades bara åka lite fel, men det var mest för att trodde att den lilla vägsnutten som jag tyckte såg ut att vara runt 50 m på kartan var ungefär 10 m i verkligheten. Det var mycket mysigt hos henne: vi pratade, rökte (eller, hon rökte och jag frös), kollade på TV, åt mat och hade det allmänt härligt. Nu var jag bara där 5 timmar, så nästa gång får vi ta ett litet längre besök.

Efter Lina var det dags att bege sig in till stan och hitta till Erikas jobb för att hämta upp henne. Även där lyckades jag köra lite för långt, men det var heller ingen större fara. Nära jag plockat upp henne begav vi oss ut till Täby och irrade runt lite där för att hitta till Malin. Det lyckades efter ett tag, men det var fan tur att vi hade karta, annars hade det varit tokkört. Väl där lyckades jag med årets hittills sämsta parkering. Jag trodde jag var kung, men tydligen ställde jag mig åt helvete snett. Hur som helst äntrade vi Malins lägenhet, där damerna började med förfriskningar på en gång. Till min lilla förvåning blev jag bjuden på mat, något jag inte räknat med. Men det var tacksamt, helt klart. Sen fortsatte supandet och partandet, jag lekte lite DJ och satt och väntade när de gjorde i ordning sig. Enda nackdelen med att vara ensam kille, liksom.

Sen var det dags att bege sig till staden, strax efter 12. Jag lyckades med konsstycket att missa filen vid Sergels Torg helt och hållet, och kom ner i tunneln som leder till Gamla Stan. Jag lyckades dock efter mycket om och men att hitta vägen tillbaka, vilket kändes som en personlig triumf. Väl där hittade jag en parkering jag inte fick så på, men jag chansade, och klarade mig i slutändan utan böter. Success! Parkering ca 50 m från krogen, inte helt fel! Krogen i fråga var Harry B James, som helt klart är min nya favoritkrog. Jag menar, vad är bättre än rockmusik och rockbrudar? Inget, det är vad! Erika lyckades inte riktigt maskera sin fylla dock, så vakten som kollade leg ville inte släppa in henne. Hon tyckte dock att det var okej att jag och Malin gick in och han hon åkte hem, så det var vad vi gjorde. Självklart tog de inte kort i inträdet, vilket är något jag inte förstår. Det kan väl inte vara så svårt... Men men, Malin betalade åt mig, och i baren tog de, som tur var, kort.

Inne på krogen lyckades vi hitta sittplatser, och vi fick lite sällskap av några trevliga killar som vi spenderade resten av kvällen med. Det roliga är att jag såg två personer från Norrtälje där, vilket ju är lite rolig. Den ena, en tjej, kollade in mig typ hela tiden hon var där också. Jag pallade dock inte göra något åt det, mest för att jag visste att jag ganska säkert var tvungen att köra hem Malin, vilket ju kändes lite viktigare. Under andra omständigheter, dock!

Kvällen avslutades med att jag skjutsade hem en något full Malin, som först skulle ha cigg, och sen mat från McDonald's. Så klart. Men det lyckades skitbra, och hem till henne hittade jag också. Jag kom sen hem runt 04.10, och skulle upp kl 10 för att åka till träningen som började 11 idag. Känns det stabilt? You tell me.

En kul dag var det, icke desto mindre! Mer sånt, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0