All tattooed

Ja herregud, vilken jävla dag. Fylld med så mycket underbart, så att det inte är sant!

Den började rätt fint, med att jag satt klockan på 07.40, vaknar då, och inser att jag inte alls behöver gå upp då. Snoozar en gång, och ställer sen om den till 08.20. Jag går upp då, fixar till mig, tvättar håret, plockar på mig det jag behöver och beger mig till stationen.

Väl inne i stan smiter jag iväg till Åhléns eftersom Erika inte riktigt hunnit in. Jag tänkte leta efter lite accessoarer för män, och ser att det ska finnas på plan 3. Det visar sig dock att deras uppfattning om vad som är accessoar för män sträcker sig till slipsar och solglasögon. Ungefär. Jag tänkte mig mer armband och ringar, men kunde inte hitta något sådant. Vad jag dock hittade som jag inte letade efter (varför blir det alltid så?) var en asgrym t-shirt. Motivet var från Dark Night, med texten Why so serious? och en suddig bild på Jokern som ritar ett leende i blod. Ska ladda upp en bild senare, men tar det när det är bättre ljus. Jag väntade dock med att köpa den, och begav mig för att möta Erika.

Vi begav oss till Kungshallen, bara för att se att det nedre planet inte öppnade förren om en halvtimme, vilket skulle bli lite sent för oss, så det blev McDonald's istället. Vi satt och småpratade i ca 50 min, och det var bara jag som åt, eftersom Erika så klart hade ätit frukost och inte var hungrig. Sen var det dags att bege sig till Gamla Stan.

När vi kom dit hade de inte öppnat än, så jag och Erika stod utanför och rökte och pratade till att de öppnade. Jag var tydligen första kunden för dagen, tillsammans med en tjej. Jag fick se hur tatueraren hade tänkt sig tatueringen och jag var nöjd. Efter lite om och men satte vi igång, och det var helt klart en annorlunda upplevelse. Bröstet ska ju vara ett av de mer plågsamma ställena att tatuera på, mest för att det är på revbenen, men det var helt klart överkomligt. Det tog ungefär 40 min, och jag blev riktigt nöjd, måste jag säga. Så här blev det till slut:


Schnyggt! Nu tänker jag helt klart ta hand om den, så att det inte blir något skit. Efter att vi var klara, visade jag bilden för min nästa tatuering, och vi stod och pratade lite om hur den skulle se ut, bland annat tyckte han att jag skulle lägga till lite skuggor på ängeln för att ge den mer djup, vilket jag tyckte lät bra. Det ska bli intressant att se hur han har tänkt när jag kommer tillbaka, första veckan i februari.

Efter tatuerandet gick tillbaka till Åhléns för att köpa tröjan. Jag tog med mig en small och en medium till ett av omklädningsrummet. Tatueraren hade ju sagt att det kanske skulle blöda igenom lite, så att det syntes på tröjan jag hade på mig, men när jag fick se hur mycket det hade blött igenom fick jag ju en smärre chock.


Vad gör man inte för att bli snygg, liksom? Jag stoppade dock tröjan direkt i blöt när jag kom hem. Det blev ju heller inget ordentlig testande av tröjan, så jag drog på mig den som var small utanpå den jag hade, och det verkade funka. Så jag gick och betalade för den, och begav mig till Jam på Roslagsgatan. Dags för gitarrköp!

Jag snackade lite med en kille i gitarrshopen, som visade mig några gitarrer, och jag fastnade helt klart för en ganska basic variant, med träfinish. Riktigt snygg. Jag har ingen bild än, men den kommer. Sen köpte jag också utrustning för att kunna spela in i datorn, så det kommer bli bra skit. Nu behöver jag bara en distpedal så kan jag börja producera!

Efter detta var det dags att åka hem, och väl hemma såg jag att min tröja jag beställt kommit, så jag gav mig av ner på stan för att hämta ut den, köpa Bepanthen till tatueringen samt boka tid för linskontroll, något jag inte gjort på mycket länge. Efter det åkte jag upp till jobbet för att se om jag kunde hitta någon som kunde jobba för mig i helgen, så att jag kan träffa Kim. Hakar ställde som vanligt upp, så kan jag träffa henne, vilket ska bli intressant. Jag flashade också tutten för alla som jobbade, men det var lite fruktlöst, eftersom den var ganska utsmetad av överflödigt bläck.

Nu har jag fixat med tatueringen så att den är fin och insmord. Och ätit.

Vilken bra dag det har varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0