It's a hard life, fuck yeah

Nehej, vad har hänt? Vad har hänt, vad har hänt, vad har hänt?

Inte mycket. Efter Peace & Love blev jag så klart sjuk, och är det fortfarande, så det är en vecka nu. Wihoo! Men jag har åtminstone varit hos doktorn den här gången, nämligen i torsdags. De kunde inte hitta några tecken på halsfluss då, men tog lite fler prov, som jag ska få svar på nu den här veckan. Sen ska jag till någon för att prata om mina halsmandlar för att se om det finns någon poäng med att plocka bort dem. Med tanke på att hon som kollade mig, nästan oroligt frågade "Har du svårt att andas?", så känns det kanske aktuellt. Men avdelningen som har hand om sånt har stängt över sommaren, så jag får vänta.

I övrigt var det tre arbetspass som skulle klaras av i veckan, och det gick väl kanske inte så bra för mig. Fast det är lite svårt att motivera sig när man vet att det just är tre pass innan semester, samt att man inte alls är i toppskick, utan går och hostar så att man får ont i huvudet, samt snyter sig konstant.

Hamnade också i lite dispyt med Thomas, först då jag prioriterade att plocka upp filmer istället för att plocka fram bullar för tining, samt att sätta upp skyltar. Det var dock mer brist på information som skapade aggretionerna, samt att han verkar vara sjukt stressad just då. Dock lyckades jag så klart att glömma beställa tobak samma dag, och eftersom jag var uppe dagen efter fick han veta det från mig, och blev ju knappast glad. Han gick direkt iväg för att hämta utskrifter, så jag passa på och smita iväg. Detta var i fredags, och jag var på väg till Täby Centrum med Camilla, och hon kom lägligt och hämtade upp mig precis då.

Det var en helt okej dag, att traska runt i butiker med henne. Jag hade inte direkt motivation att köpa något själv, men kollade i alla fall på skinnjackor på Carlings, utan att hitta någon snygg modell. Skulle verkligen behöva en ny vår/höst jacka, och eftersom jag vet att jag ser finger-licking-good ut i skinnjacka, så skulle jag vilja ha en sådan.

Efter det var det hem och göra sig i ordning för att åka in till stan och festa med Jäger och hans bandpolare, Anton och Kecke. Vi hade det mycket trevligt på Medusa, med allt vad det innebar av alkohol, och efter det fyllekäk på Falafelkungen (ingen höjdarupplevels dock, men helt okej), och sedan fyllepromenad genom stan till busstationen och hemfärd.


Väl i Norrtälje gjorde jag den mycket irriterande upptäckten att jag tappat mina hemnycklar i Stockholm. Någonstans. Party party. Ringde Medusa i lördags för att se om de hittat några nycklar, men tyvärr inte. Vet inte annars var jag skulle kunnat tappa dem utan att märka det, så... Borde ringt fastighetskötaren idag, men bangade. Ska försöka tagga till och göra det imorgon. Troligtvis är det inte så farligt som jag blåser upp det till, men vi får se.

Så nu försöker jag bli frisk, men det går åt helvete. Ska till föräldrarna och käka snart, men först en dusch, eftersom jag inte duschat sen i fredags.

Toodles.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0