Purty!

Ja, gårdagen blev ju både bra och uttröttande. Tänkte ju köra ett träningspass på kvällen med lite uppvärmning och sen styrka. Som tur är kom jag ihåg att kolla gästboken för när träningarna börjar igen, och det visade sig att det var ju igår. Så jag fick träna fotboll istället, vilket ju inte är helt fel, då det klart slår att träna själv. Jag har ändå tänkt köra styrkepass idag, eftersom jag helt klart behöver komma i form på de här två veckorna som är innan serien startar igen.

Annars var det jobb idag, inget spännande hände egentligen, utom att flera kunder inte verkar fatt konceptet att hyra släp (och bil). Hade en kund som lämnade tillbaka ett släp kl 9.00 han bokat mellan 8.00-8.00 (24 timmar), vilket han signerat på kontraktet. David informerade att han då var tvungen att lägga till för en timme, vilket kunden tyckte var mycket märkligt då han hämtade släpet kl 9.00 dagen innan och man hyrde ju alltid på 24 timmar. Och han var ju i resebranschen, så han visste ju hur sånt här sköttes. Att han skrivit på ett kontrakt för en hyresperiod som han inte hållit sig inom spelade tydligen mindre roll.

Själv hade jag en kund som frågade om det var okej att boka på ett dygn, men lämna tillbaka tidigare och få pengarna tillbaka. Kunder är inte alltid så speciellt smarta, och alltid ordentligt egoistiska. Inte mycket tanke på att det finns andra som vill hyra, och kanske till och med har hyrt , i närheten av deras tid.

Sen fick jag, av någon anledning, hjälpa killen som kom med gasol att lasta in det i skåpet, eftersom han bara skenade in och ut i butiken innan jag hann ge honom nyckeln till skåpet, plus att han inte gjorde en värst stor ansats att lasta in när jag väl var ute och öppnade åt honom. Nåja, fick ju lite extra styrketräning på köpet där, så jag klagar väl egentligen inte, men det blev ju lite svettigt.

Jag börjar också inse att jag måste ha ordentligt gröna fingrar, jag menar, kolla min kalebass!


Blomster! Sååå fint, och mina andra blommor växer så det knakar, det är inte för inte som man blir lite stolt över sig själv.

Nej, nu äre tagga inför lite styrketräning.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0