Give me booze!

Helvete, blogga var det!

Vad har hänt sen senast? Jo, bland annat var jag ute på Yxlan i fredags, och träffade Maria (som jag var på "date" med), och vi hade det mysigt i solen. Eller rättare sagt, vi var dötrötta på lördagen eftersom vi inte sov så mycket som vi kanske borde, i och med att klockan ringde halv nio. Hon var hästvakt, och de behövde vatten på morgonen, och vi kollade på film till tre på natten, vilket kanske inte var det bästa som kunde hända. Men annars var det mycket trevligt.

Sen försökte jag göra så lite som möjligt på söndagen och måndagen, som ju var de sista dagarna på semestern för det här året. Det lyckades riktigt bra, kanske lite för bra, eftersom jag tänkt fixa balkongen, vilket ju så klart sket sig. Men måste hitta lite motivation och göra klart den den här sommaren, annars känns det riktigt ovärt.

Nu har dock jobbet börjat, och jag har hunnit med två pass, och det känns faktiskt riktigt bra. Mest för att ju är frisk nu, efter att ha haft halsont i runt 2½ vecka. Hatar verkligen att jobba med halsont, eftersom man går runt och tänker på det hela tiden. Så jag har styrt upp massa skit på jobbet som ingen annan tar tag i, eftersom jag verkar vara den enda som bryr mig om såna saker. Nej, skämt åsido, det är rätt vanligt faktiskt, jag gör så mycket jag kan och hinner med, vilket är det sista man kan förvänta sig av en stålman som jag själv.

I söndags var jag förresten ute och körde lite intervallträning i elljusspåret som finns en knapp kilometer bort. Det var jobbigt satan, och en massa myggbett fick jag på köpet. Men det var nog riktigt bra träning, hoppas jag. Sen hade jag tänkt att köra styrka igår, men det planen sket sig eftersom Jaeger tyckte att jag skulle komma ut och hänga, meka och dricka. Vilket jag så klart inte kunde banga på. Vi pysslade lite med hans SAAB 9000 folkracebil, men gav upp när en del inte ville komma loss ordentligt. Vi kollade lite på rallykrascher på Youtube också, samt på filmen Role Models, vilket var en helt okej rulle, även om jag inte gillar Sean William Scott så värst mycket. Sen började vi kolla på The Rocker, vilket också verkade vara en bra rulle, men tyvärr somnade vi båda innan den var klar. Han hade ju sett den innan, men jag skulle nog velat sett klart den.

Sen verkar det ju som att min lilla Jaeger gått och kärat ner sig, eller nåt. Det är lite oklart, men kanske. Och det är ju grymt kul, men mindre kul är att han överväger att flytta till Piteå. Inte okej! Eller, det är ju så klart okej på grund av anledningen bakom, men tråkigt för min del. Jag hade ju som mål att efter det tog slut med Emma skulle jag börja skaffa mig vänner som jag kunde börja umgås med. Till slut kom jag ju i kontakt med Samantha och Jaeger (och andra också så klart, men främst dem), och nu har ju Sam flyttat till Helsingborg, och så tänker Jaeger flytta till Piteå. Det är ju liksom inte direkt som att de städerna ligger precis bredvid Norrtälje, utan det är runt 60-70 mil i båda riktningarna. Jag unnar ju självklart dem det allra bästa, vilket är kärleken, men det är inte utan att man känner ett litet styng i hjärtat.

Anyhow, därför är det bra att jag träffat Maria, eftersom hon verkar vara (eller är) en riktigt skön tjej att vara med och snacka med. Och hon gillar mig också, vilket ju inte gör saken mycket sämre. Men det verkar vara dödfött att hitta någon jag kan umgås med som bor i Norrtälje stad, vilket ju hade varit klockrent. Det är drygt att behöva kuska landet runt för att kunna hänga med folk, även om det bara tar runt 40 min till Jaeger. Nåja, det kommer nog gå jättebra det här.

Jobb imorgon, ledig fredag, sen jobb i helgen. Ska troligtvis festa på fredag med Jaeger och andra, vilket ska bli skönt. Behöver lite alkohol i kroppen känns det som, speciellt med tanke på det här. Så, hutt hutt!

Kommentarer
Postat av: samantha

Men jag lovar o hälsa på så ofta jag kan, typ en gång i månaden! Saknar ju dig massa krama

2009-07-23 @ 00:48:01
URL: http://diamantha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0