En lite lång grej

Nu blire långt! Eller, kanske inte så långt, men lite långt.

I lördags vaknade jag, rätt nöjd med att inte ha festat på fredagen, snackade lite med Jäger om hans eskapader under fredagen, och insåg att det hade ju faktiskt varit roligt att vara med, men men. Det får bli nästa gång! Sen var det jobb på eftermiddagen med Camilla, och det var roligt som vanligt. Vi hade en relativt tät kändisdag, helt klart, som synes av mitt lilla Twitterinlägg till vänster. Först hade vi Henrik Schyffert på besök, men jag käkade precis då, och kom ut just när han lämnade butiken. Tydligen hade han avslutat sitt besök med den besynnerliga frasen "sju minus ett är tjugosex". Fråga mig inte om det stämde att han sa så, eller om vad det betyder. Jag antar att man måste vara lite mystisk och finurlig när man är kändis.

Efter det stod jag och David och snackade lite om just kändisbesök på vår mack, och jag sa att man knappast drar på andan är Robert Ashberg dyker upp, i och med att han gör det rätt ofta då han har lantställe i närheten. Och vem dyker då inte upp runt halvtimmen senare, om inte herr Ashberg? Helt klart mer rakad än under hans lilla promenad genom Sverige. Han kom intutandes på någon gammal lastbil, röd och fin, och skulle ha lite kaffe.

Sen hade vi ju också dansbandet Date på besök, eller jag tror i alla fall att det var de som var inne i butiken. Det var massa skånska (eller vilken dialekt det nu var) som annat folk med "Crew" skrivet på ryggen, strax efter att deras buss rullat in på området.

Kändistätt, med andra ord!

Efter jobbet drog jag direkt iväg till Jäger för att sova hos honom, då jag skulle hänga med på folkrace i Botkyrka dagen efter. Det var ju prognoser om sämre väder, så jag tänkte att "jag tar med ett extra par strumpor om det skulle bli lite blött". Hah! Dubbel-hah! Lite blött räcker inte på långa vägar för att beskriva mina fötter efter tio timmar i ihållande spöregn. Det tog inte lång tid för mig att helt ignorera det faktum att mina skor, strumpor och nedre del på byxorna var totalt genomblöta, och att byta strumpor i det läget kändes rätt meningslöst.

Jägers insats då? Jovars, en helt klart stabil insats i första heatet, som resulterade i en ohotad tredjeplats. I andra heatet såg det sjukt bra ut, då han körde mycket offensivt och snabbt fick en andraplats, realtivt långt före bilen på tredje plats. Dock blev det lite för mycket för stackars Jäger, som självklart ville vinna, men satsade lite väl mycket i första kurvan efter startrakan.


Fin, va? Och så här såg bilen ut efteråt:


Eller, hela taket var ju intryckt också, rutan småsprucken, bakre partiet intryckt också.


Trasig och jävligt. Det blev inte något mer åka av för dagen. Visst, motorn gick fortfarande helt okej, men det jobb som hade behövts göra, i det vädret, och utan chans till final, gjorde att beslutet togs att avbryta tävlingen. Vi var ju dock tvungna att stanna kvar till efter budgivningen, men efter det var det bara att lasta och åka hem. Jävligt synd, med tanke på att han hade hur bra häng på ledaren i andre heatet som helst, och med en andra plats hade tredje heatet kunnat innebära en finalplats, något som Jäger inte inkasserat på ett tag.

Men det verkar vara imponerande rullningar som är hans signum, helt klart. Det blir kanske en tävling i Skepptuna på torsdag, men det är ju lite oklart, med tanke på bilens tillstånd. Och även om söndagens tävling kanske gjorde en alltför sugen på folkrace är det ju fortfarande något jag är intresserad av. Det känns dock lite kämpigt, då det bara är Jäger och hans farsa jag känner som kör, och att behöva hänga med dem, och kräva deras uppmärksamhet känns lite... Så där. Det ligger väl närmare att satsa på rally i klass E som kartläsare, vilket också känns lockande, då jag nog tror att Jäger är en bättre förare än vad jag är. Vi får helt enkelt se vad som händer, pengarna finns i vilket som fall som helst inte just nu.

Igår jobbade jag med Erik, som är hemma i Norrtälje från plugg i Karlstad. Jag har saknat den jäveln! Självklart blev det ju som vanligt dock, att vi slappade lite väl mycket, så att vissa saker inte blev gjorda, men jag tror ändå vi fick det mesta under kontroll, och städat.

Vi har fått en rad nyheter i Bake Off sortimentet också! Jag var tvungen att ta en bild på (och smaka på) den roligaste av dem:


Zebradonut! En annan donut har vi också beställt in, samt två lyxmuffins, som var riktigt goda, men kanske inte värda 20 kr.

Mitt hår har börjat bli redigt långt, som synes här:


Vi gillar't! Fast jag börjar seriöst fundera på att klippa kort igen, men nu börjar jag känna som jag antar att alla med långt hår känner sig: Jag har ju sparat ut det, och det skulle ju vara riktigt onödigt att kasta bort snart ett år av sparande, liksom. Så jag behåller det nog, och försöker hitta på något när det blir ännu längre.

Sen har jag ju insett att jag är sjukt snygg i keps med den här frisyren:


Unbelievably schtek!

Nej, nu ska jag... Ta och ta tag i min lägenhet, med städning, diskning, plockning, sophantering etc etc. Men först! Lite spela?

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0