Nej men, hej!

Det blev ju en rätt skön dag trots allt. Började med att vakna till larmet kl 10.00, och sen sova till 10.30. Vet inte riktigt varför jag börjat med detta, men så länge det är på en ledig dag är det ju ingen fara. Sen tvätta i tre timmar, för att sedan hämta morsan för att åka till mitt brorsbarn Jesper som har tagit studenten, dagen till ära. Egentligen hade jag tänkt vara där på utpsringet, men med tanke på vädret, och det faktum att jag inte känner mig så jättenära honom, gjorde att jag fokuserade på tvättningen istället.

Det var annars en trevlig mottagning, med allt vad det innebär av mat och sällskap. Tydligen fanns det dock massor med mer mat än de som var där konsumerade, så jag hade ju faktiskt helt klart kunnat ta en portion till, men så oförskämda kan vi ju inte vara. Jag har alltid haft svårt att ta en andra portion, vet inte varför.

Självklart satte sig jag och mina brorsor med tillhörande familj bredvid varandra, utan alltför stor tillstymmelse till mingel med de andra gästerna, men så brukar det ju vara. Vi är rätt bra på att föra samtal mellan varandra. Dock kan man ju bli mindre irriterade över Iris... Inget ont mot damen, hon är gammal och skröplig och hänger kvar mycket i gamla vanor etc, men när varje sak hon ska säga 1) tar år att framföra 2) inleds med "på 50-talet" 3) har sjukt tråkiga poänger i slutändan, då blir det olidigt varje gång hon tar ton. Sen att hon inte hör något som någon annan säger gör ju inte saken bättre, samt att nästan alla ignorerar henne när hon ska prata. Men men, vi tycker om henne ändå, antar jag.

Det fanns i alla fall två snygga tjejer där, så något hade jag att kolla på i alla fall, fast den ena verkade mest upptagen med kusiner/barn/syskon, och den andra var nog några snäpp för ung för mig (någon sa något om att sluta nian). Men ändå, inte fel med ögongodis.

Runt 18-tiden åkte vi hem, och jag hade vid detta laget tappat allt sug att hitta på något på kvällen. Tanken var väl antingen tidigt som fan till Mobergs, eller hänga med Jäger och Adam på en unknown location. Vid det här laget kändes dock inget särskilt lockande, utan en slappkväll hemma blev beslutet. Jag åkte lite senare iväg och handlade, och det blev bondkakor, chips och choklad, vilket kändes mycket svull, men alldeles alldeles underbart.

Har snackat lite med Pernilla under kvällen, i telefon, på msn och på IRC. Bra skit. Lite mänsklig kontakt måste man ju ha, trots allt. Har också snackat lite med en tjej på msn som jag kanske ska träffa, endast för sex, vilket ju inte heller är helt fel, men vi får se hur det blir med det. Jag har, av någon anledning, insett att jag har riktigt svårt för rena sexträffar, fråga mig inte varför. Det är inte så att jag vill ha känslor för tjejen, för det skiter jag högtidligt i just nu, utan snarare då att jag vill kunna göra annat än bara ha sex. Å andra sidan skulle det vara riktigt skönt att bara fokusera på sexet, men men.

Ja just! Jag har ju fixat sovplats på Peace & Love också, vilket är skönt. Det blir rätt centralt i stan, och det enda som blir omständigt är att jag måste vara hundvakt några gånger, men det kan jag ta. Håller som bäst på att fundera på hur mycket alkohol jag ska ha med mig, nu kan jag ju faktiskt ta i lite, i och med att jag vet att jag har en soffa (eller ett golv) att sova på. Så länge jycken i fråga accepterar mig, ska det nog funka.

Nej, dags att... Kolla på film? Lyssna på musik? Spela spel? Jag vet inte, men något ska jag nog hitta på.


Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0