Flytta föfan!

Jahapp, måste blogga lite, känner jag. Eller, det känner jag inte alls, men jag gör det ändå!!

Har ju då jobbat idag, en rätt snabb dag i slutändan, med schysst mängd kunder och utan större incidenter. Var dock galet trött i morse, och det lär väl inte bli alltför mycket bättre imorgon.

Kom på en rätt random tanke idag, när ordet mackdöden ploppade upp i mitt huvudet. De flesta vet säkert vad det handlar om, och varför jag kom och tänka på det vet jag inte riktigt, men den påföljande tanken är något som irriterar mig lite. Det handlar om var folk bosätter sig. Man är helt fri att bosätta sig nästan var som helst, och jag anser att då ska man tamigtusan inte klaga när förutsättningar runtomkring ens "boplats" förändras. Samhället har absolut ingen skyldighet att se till att människor som bosätter sig i avlägsen landsbygd ska ha alla förnödenheter på kort avstånd. Så du behöver bensin för att du använder bilen mycket? Jamen så bosätt dig närmare en bensinmack i en större stad! På samma tema har vi äldre människor, pensionärer, som bor i störa ärvda hus, som blir upprörda när skatten höjs och de inte kan bo kvar. Men så flytta? Har man inte råd att bo där man bor, flyttar man till en bostad man har råd med, simple as. Jag har inte lyxen att flytta till största lägenheten i stan med utsikt över fan och hans moster, alltså bor jag inte där. Behöver jag bensin till min bil ser jag till att bo nära en relativt stor bensinstation, och skulle den stänga, då skulle jag flytta.

Tycker vi romantiserar landsbygden alldeles för mycket, men å andra sidan är vi svenskar ju ett enstöringsfolk, så storstaden (som vi i Sverige knappt ens har) känns väl skrämmande för hälften av befolkningen som är 50+.

Nåja, jag är ju trygg i vetskapen att jag vet hur det ska vara, i alla fall (hehe).

Skadade mig för övrigt på jobbet, när en låda med oidentifierbart innehåll ramlade på mitt ben. Ett litet snitt på några centimeter, som så klart började blöda. Älskar inte alla den där känslan när man vet att man blöder någonstans under kläderna, blodet rinner, och man måste ta sig någonstans och hitta plåster? Det gjorde inte speciellt ont, förutom just när det träffade benet, men riktigt irriterande ändå.


Så plåster blev det, och hur jävla mycket kommer inte det göra ont när jag ska bort det? På den hårigaste kroppsdelen på min kropp, liksom... Suck! Hade varit kul om det hade funnits rakblad på jobbet, för då hade jag helt klart rakat mig innan jag satte på det.

Och jag har ju så klart bränt mig också. Solade ju igår efter jobbet, och tyckte det såg bra ut. Sen tränade jag, och när jag skulle duscha efteråt... Röd som en räka!! Fint, liksom... Det ser rätt bra ut idag, mest rött på bröstet och lite på ryggen, men det ser ut att lugna ner sig rätt snabbt, och det svider inte alls.

Sen så är det ju dags för städning idag, måste verkligen se till att det blir gjort.


Det är fortfarande disk från förra fredagen (ja, snart två veckor sen) då jag och Jäger festade med hans tjejkompis. Kanske inte riktigt okej. Jag tänker inte ladda upp någon bild på köket, för det är inte okej heller. Vardagsrummet ser ändå okej ut, typ.

Och och och! No Fun At All ska spela på Peace & Love! Helt amazing! Det roliga med det är... Att de släppte nytt album förra året, vilket jag totalt missat. Så jag laddade snabbt ner det, och det är en härlig mix av gammalt och nytt, klart i stil med The Big Knockover från 1997. Kanske inte det bästa de gjort, men bra ändå. De ska jag också stå längs fram på, helt klart.

Nej, längre update orkar vi inte med just nu. Kanske skriver något mer sen. Kanske.

Toodles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0