What a night

Okej, vi säger att jag röstade idag, det blir bäst så.

Annars... Vilken dag igår... Jag visste ju att det troligtvis skulle sluta som det gjorde, men ändå!

Dagen började tidigt som fan, med bussresa till Grisslehamn och resa till Åland med Eckerölinjen. Jag förstod inte riktigt varför vi var där så tidigt, med tanke på att färjan inte ens var där när vi kom, än mindre syntes till på horisonten. Men det fanns väl anledning till det också. Väl i land tog vi oss till planen för att spela mot IF Fram, och vi såg fram emot en tuff match mot ett bra hemmalag. Jag började som avbytare, vilket jag, på något sätt, tycker är skönt men ändå kanske inte så optimalt, eftersom jag alltid tar slut så fort jag kommer in, vilket ju känns lite så där.

Hur som helst krossade vi hemmalaget. Verkligen krossade. 0-12 blev slutresultatet, trots endast 0-2 i halvtid. Jag lyckades dock inte göra mål under mina två inhopp, trots ett bra läge i andra halvlek, då jag tyvärr slog bollen rakt på målvakten. Så nu har vi gjort 19-0 i målskillnad på de tre senaste matcherna, vilket ju inte är fy skam. På fredag är det bortamatch mot Söderbykarls IF, och det lär kunna bli något i samma väg mot dem.

Efter matchen korkades första medhavda flaskan Smirnoff Ice upp, och efter det mera dricka i bussen tillbaka till båten. Det var ju tanken att det skulle vara inspark för alla nykomlingar under resan, och det blev något sådant i bussen och båtresan tillbaka. Dock innebar det rätt mycket drickandes av vodka direkt ur flaskan, vilket inte funkar för mig, så jag stod över det. På båtresan fick vi börja med att befinna oss utanför på däck, med chans att komma in var femte minut. Kanske inte helt kul, med tanke på att det inte var alltför varmt, men det var väl kul ändå. Jag kom in som näst sista man, och firade det med ett långt toalettbesök.

När vi kom hem tog jag med mig några hem till mig, och vi kollade på Sverige - Danmark, men jag kan väl inte påstå att jag kommer ihåg speciellt mycket. Sen har jag en blackout från att matchen är slut (runt 21.00), till att jag ligger på sängen och de går. Somnar sen och vaknar strax efter fyra på morgonen, försöker ta ur linserna, men ser för mycket i kors, så jag går och lägger mig igen, för att vakna runt 10. Så nu har jag vårdat min ömmande skalle och försök till roande av min person. Båda två med vissa problem.

Imorgon vete tusan vad jag ska hitta på, förutom att sova sent som fan, och sen träna på kvällen. Det blir bra skit i vilket fall som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0