Det har ju varit en fin dag i alla fall

Så har ännu en dag flytt i våra liv, och vad har vi gjort. Inte mycket, det vill jag lova. Jag satt mest och slappade framför datorn innan jobbet idag, och pratade lite med Pernilla i telefon. Hon är en mycket trevlig tjej, måste jag säga.

Jobbet gick smidigt, utan större problem. Jag jobbade med Gitte, som nu kommit tillbaka från sin långvariga sjukfrånvaro. Hon är dock långt ifrån frisk, så hon vill att vi ska fortsätta på samma stuk som jag kört, vilket betyder att jag kommer fortsätta få nära nog heltidslön, vilket känns skönt. Jag skulle klara mig med lägre lön, men vill ju gärna få ut minst 16 000 i månaden.

En lite rolig notis från utbildningen jag var på för några veckor sedan... Det togs ju ett gruppkort på alla som var där, som nu har publicerats i OKQ8s interntidning.


Vem står längst fram, i mitten, och brer på sitt finaste leende? Jo, Kristofer! Så klart. Pricken över i:et var ju Slavery Gets Shit Done tshirten. Talande, måste jag säga!

I Aftonbladet såg jag nog det sötaste djuret hittils. En Matschies, eller trädkänguru.


Jag menar, kolla! Är det inte helt underbart? Jo, det måste det vara. En sån vill jag ha! I sängen! Och gosa med. Ska fan skriva en låt om Matschies.

Nej, jag tror inte ni fattar. Det är en känguru. Som bor i träd. Och ser ut som en nallebjörn. Helt galet!

Ibland tycker jag om min nya frisyr. Det gör jag. Som idag.


Lagom schtekigt, eller vad säger vi? Nu var det inte den bästa bilden, men den andra blev så suddig, så den var inte lika rolig.

Nej, nu blir det sängen alldeles strax. Ska bara dricka upp min cola, ta lite c-vitamin och göra mig i ordning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0