Såååå vare!

Dags för lite riktig uppdatering.

I fredags hade jag ju som sagt besök av Niclas, och vi hade det lite mysigt hemma hos mig, med snack, musik och film. Sen blev det ju så ändå att vi tog oss till Mobergs och partade loss. Vi hade ju sett den här videon innan, så vi var ritkigt taggade för dansgolvet. Och som vi ägde dansgolvet, så pass att det bildades en liten ring runt oss. Party party liksom. Sen lyckades Niclas att inte komma in efter att ha varit utanför, men han tyckte det var okej att jag gick in igen, för han kunde snacka med någon tjej, så det var vad jag gjorde.

Och självklart hittade jag en helt underbar tjej... Karin (eller Carin), om du läser det här (fat chance), kontakta mig!! Så här i efterhand kan jag ha dissat henne. Jag vet inte riktigt vad som hände, men jag hade hämtat min jacka för att åka hem med Niclas som lyckats hitta på det mesta under tiden jag lämnade honom utanför klubben. För tillfället låg han då och sov i busskuren utanför, nerkletad med stearin, och två tjejer var lite oroliga för honom. Så jag tog det mogna beslutet att åka hem med honom. Men i det läget skulle Karin (eller Carin) hämta sin jacka som hon hängt på samma krok som en kompis (så hon fick eskort av en vakt in), men så fort jag lämnade henne till vakten stack jag iväg till bilen som skulle ta oss hem. Så jag kan ha dissat henne. Inte bra.

Dagen efter var Niclas och jag lagom mosiga, så vi kollade på rallyfilmer (mest kraschar, så klart), snackade och ojjade oss. Sen var det dags att bege sig till Märsta då hans band Gulsot skulle ha en liten spelning på rockbaren Garage. Först hämtade vi basisten Anton och sen Märsta. Sen spenderade vi tiden på baren fram till spelningen med att dels snacka med en skön southern rock-snubbe, som spenderade mycket tid att städa och testa en förstärkare. Tror nog mest han var lite sällskapssjuk, men han var rolig, så. Och sen hyfsat bra på att spela gitarr också... Inte så att man blev lite avundsjuk, nej då.

Spelningen måste jag säga blev riktigt bra, bättre än vad jag sett av tidigare spelningar på YouTube. Jag försökte spela in lite video, men det blev åt helvete dåligt, mest för att min mobil kanske inte direkt är optimal för liknande aktiviteter. Jag lyckades ta en bild i alla fall, precis innan de skulle börja spela.


Kunde kanske ha tagit fler bilder, men nu blev det inte så. Intresset för dem var dock tyvärr ganska svalt, men det var i alla fall två tjejer som applåderade och tjoade. Självklart satt vi med dem efteråt och snackade, och de var så trevliga så. Kommer inte riktigt ihåg vad de hette, men men. Från Upplands-Väsby var de i alla fall. Runt två-tiden drog vi oss sedan hem till Niclas där jag slocknade som en stock runt tre-tiden. Eller fyra-tiden eftersom jag ställde om klockan till sommartid.

Och idag var det fotbollsmatch i Riala. Första spelet på grus för oss, då vi bara tränat inomhus, och det gick ju som det gick. Torsk med 7-1, men gissa vem som gjorde det lilla målet? Jo jag!! Jag är ju bara SÅ bäst!

Nu ska jag spendera resten av kvällen med att tycka synd om min slutkörda kropp, och tagga lite inför tatuerandet imorgon. Det ska bli wonderful!

Toodles!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det öär en pers för mig med ska du veta.

2009-03-29 @ 23:24:15
URL: http://arrivederla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0