Jag är en sucker för party

Det blev, trots allt, en tuff dag igår, sanna mina ord... Det började ju med träningen på förmiddagen, där det visade sig att vi inte kunde vara i hallen eftersom det skulle gå en match knattebandy, så vi begav oss till en annan lokal för att köra en timme med styrketräning. Mums! Uppvärmningen hade nästan räckt, 100 burpees (för de som vet vad det är), men resten var lika jobbigt det. Jag fick faktiskt möjlighet att bidra med en övning när vi körde lite balans: stå så högt upp man kan på tå, och sen blunda och försöka stå stilla. Inte det lättaste, vill jag lova. Mitt blåmärke från i torsdags har blivit jättefint vid det här laget...


Smaskens, liksom. Jag funderar på att skippa träningen på tisdag, eftersom löpning kanske inte är det bästa just nu, men istället köra ett spinningpass, för att åtminstone göra något. Vi får se, helt enkelt.

Efter träningen åkte jag och handlade lite, på Systembolaget bland annat, för att förbereda för utången till kvällen. Ringde sen Erika innan jobbet, men det visade sig att hon var alldeles för trött för att festa, så vi bestämde oss för att skjuta upp det. Så jag slappade lite, och åkte sen till jobbet. På jobbet gjorde jag inte mycket nytta, förutom att tvätta bilar, vilket bara är trevligt. Sen vid åttasnåret skickar Erika ett sms och säger att hon och hennes kompis Lina sitter och dricker vin och tänker gå ut, och säger att jag gärna får hänga på. Fuck, tänkte jag lite snabbt. Fick ångest och kval och kunde inte bestämma mig, men beslutade till sist att jag inte skulle åka in. Erika lyckades dock övertyga mig, så jag tog 00.00 bussen till Stockholm (hade tänkt ta 23.30 bussen, men någon sådan fanns inte) och mötte upp dem runt 01.30. Jag var så här toksnygg, btw.


Vi drog till något litet hak för att gå på toa, tog oss sedan en drink, men beslutade sen att det inte var värt att stå i kö för att komma in på nattklubben, så vi drog till Linas lägenhet och snackade, slappade och lyssnade när hon spelade gitarr och sjöng. Något som hon för övrigt var tokgrym på. Jag lånade gitarren och spelade lite jag med, mest för att det var längesen jag spelade akustiskt med nylonsträngar. Sen kom hennes engelske pojkvän Gavin hem, varefter jag och Erika beslutade oss för att ta erbjudandet att sova hos dem, istället för att ta 35-minuters turen hem till Erika i Sollentuna.

Vaknade sedan på morgonen efter cirka 5 timmars sömn och var så där lagom mosig i huvudet. Lämnade av Erika på T-Centralen och tog mig sedan hem till Norrtälje. Har så där skönt ont i huvudet just nu, men ska ta en dusch för att piggna till lite.

Så här kan man se ut dagen efter...


Jag vet vad ni tycker, likadant som innan, men det kan jag lova att det inte är...

Det fina är också att jag nu käkade för första gången på runt 19 timmar. Om man inte räknar de få chips jag åt innan jag åkte igår kväll. Jag har ätit två mackor och ett glas cola, och sen en tallrik med gröt, och jag är fortfarande hungrig. Drygt. Får klämma i mig lite mat innan jag börjar jobba, helt enkelt.

Nej, dags att tagga till ännu mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0