Vad är skillnaden på en hög med stenar och en hög med spädbarn?

Ja jösses, ovant att inte suttit vid en dator (eller gjort något annat än lyssna på musik och YouTube:at lite, då) på runt två dygn. Ah men gud så ovanligt mig!

Och varför har jag nu inte gjort det? Jo serru! I fredags drog jag in till stan och träffade Samantha, Katja och Aline (jag fick så klart vänta jättelänge på dem, IGEN) och vi drog till Kellys och hade de trevligt. Jag blev bland annat kallad homosexuell, vilket ju nästan kom som en chock! Inte ser väl lilla jag så feminin ut. Kan ju kanske ha att göra med att jag hängde med tre snygga tjejer utan att göra något med dem. Men men, så det kan gå. Runt 1-tiden ringde Niclas och ville leka, då det häng som han och hans två kompisar var på stängde då, så jag begav mig till Fridhemsplan och mötte upp dem. Vi irrade oss ut till Gamla Stan, gick till ett ställe man kunde gå in (det var ju kö, i alla fall), när en av kompisarna insåg att han behövde ta sista nattbussen hem om en halvtimme. Stabil skit. Katja hade ju dock bäddat till mig hemma hos henne, och det var fortfarande okej att jag sov hos henne, så jag tänkte att det var ju trevligt. Vi låg och snackade ett tag, innan jag fick välbehövliga 3 timmars sömn innan jag begav mig hem igen.

Väl hemma var det bara att tagga till för att åka upp till jobbet och dra iväg på utbildning. Jag och Hakar hängde på varandra hela dagen, vilket var trevligt. Men jag hade dock inte alls någon lust med det vi höll på med, men gjorde det bästa jag kunde av situationen. Vi hamnade som tur är med ett rätt bra gäng, till skillnad från förra gången, vilket var skönt. En av tjejerna var riktigt härlig måste jag säga, and I know Hakar will agree.

Därifrån drog vi hem till macken igen, där jag plockade upp Camilla och vi drog hem till mig. Jag snabbduschade och fixade till mig, drog en grogg, och sen tog vi oss till restaurangen. De som träffades den här gången var, förutom jag och Camilla, David, Catta, Linda, Jocke och Hakar, alltså sju allt som allt. Kunde varit en bättre uppslutning, men fler är vi inte på hemmaplan just nu. Vi käkade god mat, och tog oss sedan till David och Catta för att kolla på Melodifestivalen och slappa och tagga för utgång.

Och varför, VARFÖR, vann inte Caroline af Ugglas? Hennes låt var ju bäst! Fast det är klart, La Voix kanske blir diskad, och då får ju Uglglas sjunga istället. Det skulle bli så klockrent.

Ja, det var drypande ironi. Det här är anledningen till att vi representativ demokrati i Sverige, för att landet är fullt av imbeciller.

Hur som drog vi upp till Mobergs (så klart), där yours truly hamnade på bild (så klart).


Ja, jag har glasögon! Värsta! Fan vad manlig jag ser ut med min Smirnoff Ice och en Cosmopolitan framför mig. Men den var faktiskt Cattas, så jag är off the hook på den. Än en gång ringde Niclas, och tydligen var han och Adam redan på väg till Norrtälje och tyckte att vi skulle hänga (eller, de ringde redan innan vi gick upp, men det var inte långt innan). Jag tyckte ju att de skulle hänga med oss inne på krogen, men tydligen hade de en 17-årig tjej med sig, så det sket sig ju. Plus att de inte är 20, de små gossarna. Adam försökte komma in, men hade behövt någon månad till i ålder. Jag drog ut och snackade lite med dem, och gick sen in och hämtade min jacka och tog med mig dem hem.

Väl hemma drack vi lite till, lyssnade på musik, spelade musik själva och sjöng, och hade allmänt roligt. Adam drog ett antal spädbarns- och Englaskämt, vilket ju helt klart förgyllde aftonen. Runt 5-tiden beslutade jag mig för att sova, men Adam, som fått i sig alldeles för mycket Red Bull satt kvar vid datorn och hade roligt. Tror han gick och la sig 7.30 eller nåt. Och som han snarkade. Det var fan inte nådigt.

Hur som vaknade jag och tjejen (Linda?) runt 10.30, och jag försöka väcka pojkarna små, med varierande resultat. Vi kom i alla fall iväg efter ett tag, och skjutsande henne till bussen, åkte och käkade pizza, för att sedan plocka upp en kompis till dem, Therese (?), och sedan dra till Niclas i Markim. Långt ut på vischan, nästan så att Norrtälje vintertid känns mer som en livlig metropol. Vi kollade på lite rallyfilm, innan vi drog till Vallentuna och lämande av Adam och Therese, och sen skjutsade Niclas mig till Brottby och jag tog bussen hem.

Och här sitter jag nu.

Helt slut. Runt 8 timmars sömn på två dygn nu. Suck. Men det har varit underbart ändå.

Och blåmärket och smärtan i mitt ben har faktiskt gått ner under natten! Fantastiskt! Inget ont som inte har något gott med sig, liksom.

Nej, nu ska jag slappa resten av kvällen, och sen kanske jag drar till stan imorgon, eller om det blir ett nytt försök att åka till Åland och handla sprit. Har inte bestämt mig än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0