Jag älskar att vara förkyld i Sundbyberg

O, du smärtfyllda dag, varför plågar du mig så?

Fan ta mitt ben. Måste jag alltid ha ont någonstans, som Camilla sa... Det känns som att något inte vill att jag ska spela fotboll, eller så har min kropp helt enkelt vant sig vid att vara slapp och onyttig och säger nu ifrån när jag försöker vara lite hurtig. Jag tänker åka till träningen imorgon, men det blir inte mycket rörelse, utan mer överkropp, typ armhävningar. Som att jag inte gjort tillräckligt många sådana redan...

Arbetsdagen gick ändå relativt snabbt. Eller, det gick trögt fram till runt 12.30, efter det började jag bygga om en hylla, och då gick klockan fort som fan, för fort, så fort att jag inte hann klart bygget. Ska bli intressant att se om det är klart till imorgon när jag ska jobba. Jag hoppas på det, men har väl inte alltför höga förhoppningar.

Läste lite roliga saker i Aftonbladet idag, bland annat att Malena Ernman som sjunger i Melodifestivalen nu har blivit anklagad för plagiat, med låten La Voix (av Fredrik Kempe). Den ska tydligen (har inte hört den själv) låta likt Nessun Dorma, vilket ju så klart inte är bra. Men jag tycker också detta är lite intressant, eftersom det ofta dyker upp liknande diskussioner, oftast just i samband med Melodifestivalen. Det verkar vara skottpengar på artister som lånar delar från andra låtar. Själv är jag av en annan uppfattning, och jag baserar den på något som någon sa (svensk komiker?) på TV för ett tag sen. Eftersom alla toner och alla längder på toner redan existerar, betyder det att låtskrivare inte "uppfinner" låtar, utan snarare upptäcker dem. Alla kombinationer existerar ju redan, även om de inte satts på pränt, eller spelats. Sen är det ju också så att alla artister inspireras av musik som de lyssnar på, och ofta lyssnar de på väldigt mycket musik. Att något då skulle slinka igenom filtret när artisten sedan skapar musik, så pass att artisten tror att han/hon skapat stycket själv, är långt ifrån ologiskt, och nästan aldrig medvetet.

Med det som grund tycker jag knappast att det är fel att låtar påminner om andra låtar, ens i tävlingssammanhang. Det går säkert att hitta liknande förhållanden med alla låtar som tävlar i årets Melodifestivalen.

En annan rolig artikel (eller, så roligt var det väl inte) handlade om någon kille som blivit skjuten i benet av en polis, efter att ha riktat en soft air gun mot dem (dumfan). Tydligen hade någon 18-årig tjej bevittnat det, till viss del, då de rört sig på gatan utanför hennes hus. Hennes kommentar om händelsen var dock klockren... "Jag kunde själv ha blivit skjuten eller något. Jag var precis på väg till skolan". Först, "skjuten eller något"... Right...  Och vilket oerhört förtroende hon har för den svenska polisens skicklighet i att använda eldvapen. Så bara för att hon skulle ha varit i närheten skulle hon blivit måltavla? Eller hade hon en egen leksakspistol hon hade tänkt vifta med? Smarta ungar...

Nej, nu ska jag beklaga mig för alla jag känner om mitt onda ben, och sen försöka motivera mig till att städa lite. Toodles!


Kommentarer
Postat av: Sess

Gåt ill läkar'n SA JA ;););) Och.. jag SKA sova.. NU gone lol

2009-03-11 @ 23:53:51
URL: http://seezs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0