My day in pictures... And text...

Redogörelse för helgen!

Fredag: Jobbade på förmiddagen, mest för att fördriva tiden fram till att jag skulle ta mig till staden. Passet gick som tur är snabbt, och jag satt snart på bussen. Väl i Stockholm letade jag mig till Kungshallen för att äta lite, och det blev en maträtt som jag inte ätit på länge, vilket var trevligt. Efter det tog jag mig till Centralstationen för att leta efter tåget, samt vänta på dess avgång. Det var ju inga större problem, men jag hade stora problem att hitta min vagn och plats, kände mig klart som en redig nybörjare. Hade dock en rolig medpassagerare (eller, han var bara rolig i början):


Det roliga? Han sitter och spelar spel på mobilen, men använder fetaste hörlurarna. Och det var inte ens ett spel man behövde höra musiken. Det tyckte jag var roligt.

Hur som, jag kom helskinnad fram till Vänersborg, men så klart hade bussen gått som jag hade biljett till, men jag hade dock turen att en chaufför på en annan buss som skulle till Trollhättan släppte på mig. Det var dock tydligen en buss som tog en ordentlig omväg, men fram kom jag. Sofie kom sedan och hämtade mig, och vi begav oss till hennes lägenhet. Hennes hus var hyfsat modernt (nybyggt) med massa roliga finesser, som att man till exempel kunde se sin vatten- och elförbrukning på en pekskärm på entréplan. Spejsat! Vi gjorde inte så mycket på kvällen, eftersom jag kom så pass sent, utan käkade lite, kollade lite på TV, och gick och la oss.

Lördag: Vi vaknade relativt tidigt, och tog oss in till staden efter att vi ätit frukost. Sofie visade mig runt på alla sevärdheter (de var inte många), och sen åt vi lite lunch, på en av de kallaste pizzeriorna jag varit på, mest för att de hade ytterdörren öppen, vilket kanske inte var det smartaste de gjort. Pizzan var i alla fall god, och jag blev mätt. Efter det strosade vi runt lite mer på staden, innan vi handlade lite och drog oss hemåt. Vi hade eventuellt planer på att gå ut på kvällen, men bestämde oss för att kolla på film och käka godis istället, vilket var minst lika skönt. Vyn från Sofies fönster var rätt fin faktiskt, i alla fall åt höger.


Söndag: Vi var om möjlight ännu mer lata än på lördagen, och låg bara och slappade, snackade, kollade på film etc. Vi fick i alla fall besök av Sofies kompis Sofie (ja, det är lite roligt), och satt och pratade med henne en stund. Hon hade en liten finlandssvensk dialekt, vilket är ett stort plus i kanten. Henne gillade vi. Söndagen kändes i övrigt som en enda stor vilopaus, vilket var skönt och mysigt.

Måndag: Vi vaknade lite senare än de föregående dagarna, och så här snygg var jag efter några dagar utan att tvätta håret.


Vi tog oss in till Göteborg, där vi fönstershoppade lite, och käkade innan jag skulle ta tåget hem. Jag hittade massa saker jag ville ha på dels H&M, dels Åhlens, så jag måste nog helt klart handla lite om jag tar mig in till Stockholm på fredag. Sen tog vi farväl av varandra, och jag hoppade på tåget hem.

Väl hemma prickade jag tunnelbana och buss helt perfet, så jag var hemma innan halv elva på kvällen, vilket var mycket skönt. Helgen var helt klart lyckad, och det känns som något jag tänker göra om, även om det ju kostar lite att åka ner. Nästa gång lär jag försöka köra på sista minuten. Men vi får se när det blir, ska ju helst ha en ledig helg, vilket jag knappt har de kommande månaderna. Det blir bra skit!

Tack, Sofie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0