Helig knullande skit

Bryskt uppvaknande idag när Basse ringde runt halv nio och undrade om jag kunde tänka mig att hänga med och spela fotboll trots allt, och självklart ville jag det. Jag försökte somna om efter det, men det sket sig, så jag låg och kollade lite på TV innan jag gick upp. Innan jag tog tag i min lägenhet satt jag vid datorn och surfade lite, som alltid.

Men som sagt, städdag! Här har vi förebilderna:



Helt klart lite att ta tag i, plus att det var två påsar med tvätt, fast jag tror att den ena inte var ren, men jag plockade upp den ändå. Kanske ska tvätta sängkläderna för säkerhets skull nästa gång, ändå. Men men!

Just det! Innan jag började med städandet tog jag en promenad till staden för att köpa keps (!) och nagellack (!) på H&M (eller keps någon annanstans, om det inte fanns någon bra på H&M). Hittade ingen snygg keps på H&M, så jag tog en ytterligare liten promenad till JC för att kolla där, men de hade inget. Så tillbaka till H&M och köpa svart nagellack och remover, och efter det till Systembolaget för att köpa lite Smirnoff Ice inför kvällen.

Dagens dagens på staden:


Aint I pretty? Och på tal om pretty, måste bara visa den underbara bilden på mig från igår morse när jag vaknade, helt orört från att jag steg upp:


Söööööööööööööööt!

I alla fall, tillbaka hem efter staden, och påbörja städandet. Resultatet?



Funkish? Nu ska vi se hur länge jag kan hålla det så här rent och snyggt. Har i och för sig inte dammsugit, kanske tar det i helgen.

Som synes saknas det en liten TV i mitt hem, på grund av att jag åkte till tippen med den. Hade ju planer på att lägga upp en "skänkes" annons i Norrtelje Tidning, men jag ville bli av med den idag, så så fick det bli. Åkte sålunda upp till skroten att tippade av den, mycket skönt.

Efter det åkte till jobbet och glassade lite, käkade en korv och pratade med folket. Sen åkte jag ytterligare en sväng förbi H&M och köpte ett par solglasögon som jag kollade på första gången jag var där:


Unbelievably scthek, måste jag säga. Nej, jag gillar de mycket, och de är ett bra komplement till mina bruna solglasögon.

Så nu sitter jag här och laddar inför matchen, även om jag kommer börja på bänken. Har precis snackat med Niclas inför ikväll också, och han kommer hämta mig i Edsbro direkt efter matchen, vilket ju blir alldeles perfekt. Sen blir det M&G i Vallentuna med Malin, och kanske lite karaoke? Vi får se, i såna fall blir det Californication av Red Hot Chili Peppers, för den är bra.

Sååå... Lite mat? Kanske? Köttbullar och makaroner!

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0